Tesla versus německé úřady. Boj o včasné dokončení Gigafactory pokračuje

6
Tesla versus německé úřady. Boj o včasné dokončení Gigafactory pokračuje
Fotografie: Tesla Motors
  • Továrna je téměř hotová, přesto stále nezískala finální povolení ke stavbě
  • Tesle došla trpělivost a obrátila se na soud
  • Německé úřady to považují za požadování nefér výhod

Čas plánovaného červencového spuštění výroby v berlínské Gigafactory se blíží, přesto automobilka dosud nezískala konečné posvěcení od německých úřadů. Od podání žádosti uplynulo už 16 měsíců, avšak prakticky hotová automobilka stále využívá pouze několik dílčích povolení. Šéfové Tesly podle electrek.co ztrácejí trpělivost a začali jednat. Poslali krajskému soudu v Berlíně desetistránkový dopis, v němž podporují žalobu ekologické skupiny, bojující proti klimatickým změnám. Stěžují si v něm, že „se na vlastní kůži přesvědčili, že složité schvalovací procesy v Německu brzdí nezbytnou průmyslovou transformaci a odrazují investory do zelených technologií, což Německu prakticky znemožňuje dosáhnout cílů v ochraně klimatu“.

Tesla se staví do pozice oběti zvůle úřadů, jenže ty to vidí trochu jinak. Podle braniborské vlády se americká automobilka snaží dosáhnout výhod, na něž nemá právo. Německé zákony totiž nerozlišují mezi údajně klimaticky šetrnými a neekologickými projekty. Přesto vyjádřila automobilce plnou podporu a sestavila zvláštní pracovní skupinu, která má proces schvalování podpořit. Pečlivě budovaný mediální obraz klimatického spasitele Tesle kazí fakt, že stavba berlínské Gigafactory čelí odporu několika ekologických sdružení kvůli rozsáhlému odlesňování krajiny a vysoké spotřebě vody. Tesla se brání jednoduchým argumentem, že po dokončení továrny vyrobí půl milionu ekologických, plně elektrických aut ročně.

Přes výše popsané martyrium se zdá, že se výrobní linky v červenci přeci jen rozjedou. Vůle je totiž zjevně na obou stranách, jen američtí investoři nejspíš podcenili neovlivnitelnost a délku úředního schvalování. S ním má ostatně bohaté zkušenosti i celá řada jiných firem, včetně české Škody Transportation. Ta čekala na schválení provozu svých lokomotiv typu 109 E na německé železniční síti plných devět let.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Ještě nezačali jednat s odbory, to po lezou Muskovi oči z důlků, odstupné, dovolené, kolektivní smlouva atd.
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Štěstí pro Teslu, že nestaví v Česku.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze