Prvnímu elektrickému Porsche v historii se začíná dařit. Taycan se prodává nad očekávání dobře a již bylo dodáno do rukou zákazníků 4 480 kusů. To vše stihla automobilka jen za první polovinu letošního roku. O všem informuje electrek.co.
Automobilka má lehké zpoždění s produkcí
Nejrychlejší zákazníci si dokonce mohli užívat jeho přítomnost již koncem minulého roku. Na druhou stranu zhatil ještě lepší prodejní výsledky koronavirus, jenž silně zamíchal i s automobilovým trhem. Podle Porsche totiž zněl původní plán trošku jinak. Ročně se mělo prodat a dodat na 20 tisíc kusů. Už teď je tak výrobce ve skluzu a záchranou může být snad jen neustále rostoucí poptávka.
Díky ní Porsche navýší produkci, a to až na 40 tisíc kusů ročně. Pokud by se tento plán podařilo splnit, Taycan by se stal jedním z nejprodávanějších modelů značky. Kromě základní varianty 4S by pak mohla ještě do konce letošního roku dorazit varianta s čistě zadním náhonem. Ta by kromě větší zábavy přinesla ještě nižší cenovku.
Technické parametry Porsche Taycan 4S Performance Battery
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 140 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 390 kW, 530 koní, točivý moment: 640 Nm |
Baterie | 79,2 kWh (71 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 225 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 25,6 kWh / 100 km, dojezd: 407 km |
Cena od | 3 020 000 Kč |