Ještě nedávno to vypadalo, že to Lancia zabalí a zbyde po ní jen dlouhá historie plná sportovních modelů a účasti v rally závodech. Zázraky se však dějí a nyní to vypadá, že nedávné uvedení nové generace modelu Ypsilon je jen začátkem nové éry. Výrobce se nechce spokojit s klasickým provedením, které nabídne výkon 156 koní a přední pohon. To by bylo až moc obyčejné a pro nejvěrnější fanoušky chystá sportovní verzi s označením HF. Ano, čtete správně. Slavná zkratka znamenající „High Fidelity“ se vrací s malým kompaktním hatchbackem, jenž má i v elektrické variantě vážit jen cca 1,5 tuny. A co máme vlastně od Lancie Ypsilon HF očekávat?
Předně se můžeme těšit na výkon 241 koní, které poputují na přední kola. Díky tomu se elektrický Ypsilon umístí na vrcholu nabídky koncernu Stellantis. Vůz má umět sprintovat z 0 na 100 km/h za 5,8 s, stejně tak ve výbavě nebude chybět sportovní podvozek, lehce upravená karoserie a dynamičtěji tvarovaná přední sedadla. Ta na uvolněných snímcích výrobce mají modrý odstín, který jím náramně sekne. Důležitou zprávou je, že uvedení Lancie Ypsilon HF je naplánováno na květen příštího roku. Lancia zřejmě nabírá dech a v budoucnu máme očekávat další elektromobily. Znovuzrození se dočká například model Delta, jenž má též přijít s elektrickým pohonem a sportovní verzí HF.
Technické parametry Lancia Ypsilon
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 080 × 1 760 × 1 440 mm, 1 584 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 51 kWh (48,1 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od |