SIXT se zbavuje Tesel, ale není to kvůli zanevření na elektromobilitu

9
SIXT se zbavuje Tesel, ale není to kvůli zanevření na elektromobilitu
Fotografie: Fiat
  • Po konkurenčním Hertz oznámila zbavování se Tesel i autopůjčovna SIXT
  • Důvody mají oba konkurenti podobné, a sice cenovou politiku Tesly
  • SIXT nakoupí až čtvrt milionu aut u konkurence

Nedávné oznámení společnosti Hertz, že svůj vozový park začne očišťovat od vozů Tesla, vyvolalo v diskuzích pravé žně odmítačů elektromobility, kteří to vydávali za konečný důkaz jejího totálního selhání. Jenže podobný krok nyní učiní i konkurenční SIXT, a důvody jsou podle ní zcela jiné; cenová válka, kterou vyvolal Elon Musk a jež prudce ořezala ceny nových Tesel, skokově snížila hodnotu celé flotily těchto vozidel. Dalším důvodem jsou údajně i vyšší náklady na opravy. Elektromobilů se ani jedna ze společností zbavovat nehodlá; SIXT naopak dále deklaruje záměr do konce aktuální dekády elektrifikovat až 90 % celé své evropské flotily.

Za tím účelem podepsal novou smlouvu s koncernem Stellantis, od nějž bude následující tři roky kupovat pro své aktivity na obou stranách Atlantiku vozidla ve velkém. Skutečně ve velkém; má jich být celkem až 250 000 a týká se to prakticky všech jeho značek, tedy Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall i Maserati. Pořizovány budou vozy širokého spektra kategorií od městských modelů až po minibusy, dodávky a pick-upy. Týká se to i Fiatu 500e, který bude prvním elektromobilem koncernu na americkém trhu. Stellantisu přišla mamutí zakázka náramně vhod, protože se podle electrek.co potýká s problémy a propouštěním v souvislosti s rychlou elektrifikací výrobního programu.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 18. 1. 11:53
Já jsem teda četl ve zprávě, že se toho zbavují především kvůli vysokým nákladům na udržení flotily v chodu.

A myslím, že těch problémů Tesel se ukazuje poměrně hodně. V případě Modelu Y se už rovnou mluví o nevychytané první sérii, což mě překvapilo. Ale zase z vlastní zkušenosti vím, že Tesla k reklamacím přistupuje bez problémů, takže není důvod se někde rozšiřovat o problému s poloosou nebo zamlžené zadním světle.

Zato VW tak prudí s opravama, servisy jsou na přesdržku, že se ušlý medium z klimy řeší na dvaceti fórech.

Stellantis jede a musm říct, že i ty jejich EV jsou mi sympatický. Druhý gebnerace bude už good :-)
den
den
Naposledy upraveno: 18. 1. 09:20
To je opravdu chytre, Zvlast' v USA kde u Tesly existuje alespon' fungujici nabijeci sit' nakoupit auta ktera tu sit' nemohou zatim vyuzit a odkazat chudaky zakazniky na CCS nabijecky ktere maji problemy se spolehlivosti. To je fakt pro pujcovnu vyhra.
A myslet ze jim hodnota aut od stelantisu nebude propadat - to jsou naivni lide. Ale kdo vi, mozna jim Stallantis zaruci odkup :-).

Zapacha to politikou. Chudaci zakazniky a akcionari.
Vladimír Komárek
Vladimír Komárek
Velké firmy řídí peníze. Když jsou jim Tesly přítěží, tak se jich prostě zbaví. Proč by měl ekonomicky pro soukromníka takový automobil být finančně výhodnější než spalovák, když to tak není u firmy (nejedné velké půjčovny) kde si to nákladově hlídají ze všech pohledů (říká se tomu účelové členění nákladů). A už vůbec nemluvím o tom, kolik to stojí společnost...budovat silnoproudou infrastrukturu znovu, to je kšeft - v tom je nepochybně politika. Výsledkem u nás je možná i zvýšení poplatku za odebíranou el. energii na rozvoj sítě... Pochybuji, že rozvoj pro nabíječky z toho ERÚ vyjmula. Tak zřejmě platí i ti, co e-auto nemají. A třeba ani spalovák. E-mobilita je zatím tak bídně rentabilní, že má smysl jenom u e-kola. A možná je to i mrtvá větev "rozvoje".

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze