Výrobce podvozků, užitkových automobilů a autobusů Scania, patřící do koncernu Volkswagen, neukončil vývoj ekologických spalovacích pohonů a nyní uvádí zcela nový motor Super, který je díky novému emisnímu systému připraven pro normu Euro 7. Třináctilitrový šestiválec, spojený s automatizovanou převodovkou Opticruise G25CM, prošel důkladnou optimalizací a výsledkem je úspora až 8 % paliva oproti stávajícím jednotkám. Konstruktéři také mysleli na snadnou údržbu a všechny filtry umístili na „studenou“ stranu motoru bez turba. Výsledkem by mělo být bezproblémové plnění přísné emisní normy Euro 7.
Motor bude k mání ve třech výkonových verzích 420, 460 a 500 k, na výběr budou schémata náprav 4×2, 6×2, 6×2/2, 6×2*4 nebo 8×2, k dispozici je několik typů retardérů. Komu by to nestačilo, může sáhnout po zcela novém plug-in hybridním pohonu, který ke dvěma slabším výkonovým verzím přidává modul s šesti převodovými stupni a dvěma elektromotory o celkovém výkonu 394 k. S jejich pomocí lze v typicky autobusovém provozu ušetřit dalších až 40 % paliva, případně urazit až 80 km v čistě elektrickém režimu. Na výběr jsou čtyři módy, kromě zmíněného čistě elektrického také hybridní, hybridní s udržením požadované míry nabití baterie a dobíjecí, v němž spalovací motor primárně dobíjí trakční baterii. Verze PHEV bude k mání jen jako 4×2 a 6×2.
