Scania uvádí zlatou střední cestu mezi spalovacím a elektrickým pohonem

2
Scania uvádí zlatou střední cestu mezi spalovacím a elektrickým pohonem
Fotografie: Scania
  • Scania uvádí nová řešení pro udržitelnou mobilitu před nástupem čistě bateriových pohonů
  • Nabídla zcela nové spalovací motory Super pro autobusy
  • Ty lze nyní získat rovněž v plug-in hybridním provedení

Výrobce podvozků, užitkových automobilů a autobusů Scania, patřící do koncernu Volkswagen, neukončil vývoj ekologických spalovacích pohonů a nyní uvádí zcela nový motor Super, který je díky novému emisnímu systému připraven pro normu Euro 7. Třináctilitrový šestiválec, spojený s automatizovanou převodovkou Opticruise G25CM, prošel důkladnou optimalizací a výsledkem je úspora až 8 % paliva oproti stávajícím jednotkám. Konstruktéři také mysleli na snadnou údržbu a všechny filtry umístili na „studenou“ stranu motoru bez turba. Výsledkem by mělo být bezproblémové plnění přísné emisní normy Euro 7.

Motor bude k mání ve třech výkonových verzích 420, 460 a 500 k, na výběr budou schémata náprav 4×2, 6×2, 6×2/2, 6×2*4 nebo 8×2, k dispozici je několik typů retardérů. Komu by to nestačilo, může sáhnout po zcela novém plug-in hybridním pohonu, který ke dvěma slabším výkonovým verzím přidává modul s šesti převodovými stupni a dvěma elektromotory o celkovém výkonu 394 k. S jejich pomocí lze v typicky autobusovém provozu ušetřit dalších až 40 % paliva, případně urazit až 80 km v čistě elektrickém režimu. Na výběr jsou čtyři módy, kromě zmíněného čistě elektrického také hybridní, hybridní s udržením požadované míry nabití baterie a dobíjecí, v němž spalovací motor primárně dobíjí trakční baterii. Verze PHEV bude k mání jen jako 4×2 a 6×2.

Diskuze ke článku
David “LPGeko.cz” Těluškin
Naposledy upraveno: 18. 9. 16:54
Je vlastně smutné, že až přísné emisní normy dohnaly nákladní dopravu k "vymyšlení" hybridů. Toto přitom Toyota u osobní dopravy vyvíjí a používá od r.1995!!! Od dob, co jezdím hybridy tak u popelářů i MHD vždy kroutím hlavou, proč to není hybrid....jezdilo by to za 50-60% paliva, při rozjezdech na zastavkách bez smradu, setřilo by to brzdy, olejové náplně apod.... Zpoždění 30let....
David “LPGeko.cz” Těluškin
Naposledy upraveno: 18. 9. 17:00
.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze