Mezi elektromobily platí více než kde jinde, že vůbec nejdůležitější je design. Ten totiž rozhoduje o bytí a nebytí nejen jednotlivých modelů, ale i celých výrobců. Kdo nemá krásné nebo aspoň zajímavé auto, nemá mnoho šancí. Henrik Fisker se po krachu svého prvního samostatného projektu Fisker Karma nevzdal a poučen z předchozích nezdarů přistoupil k vybudování druhé automobilky Fisker mnohem zodpovědněji. Především zvolil místo nádherného, ale naprosto nepraktického obřího sedanu s miniaturním vnitřním prostorem sázku na jistotu v podobě SUV. A tentokrát vsadil místo plug-in hybridu na čistě elektrický pohon. Vyplatilo se; na nový Fisker Ocean už automobilka nasbírala 50 000 rezervací, což je mimochodem dvacetkrát tolik, než vzniklo původních Fiskerů Karma.
To ale není vše; dostupný crossover Fisker PEAR s pohonem zadních nebo všech kol a očekávanou startovní cenou pod 29 900 USD (702 000 Kč) zaznamenal už rovněž 3 200 rezervací, i když se dosud ani oficiálně nepředstavil a nejméně rok a půl to tak také zůstane. Ten by měl naběhnout do výroby až zkraje roku 2024 v továrně patřící Foxconnu. V tuto chvíli to tedy vypadá, že vstoupit podruhé do stejné řeky se může někdy i vyplatit. Držíme palce.