Není to tak dávno, co se v automobilce Rolls-Royce vyhazovalo za pouhé vyslovení adjektiva sportovní. Jenže doba se mění, akcionáři BMW chtějí zisky z investice do získání té nejangličtější automobilky a tak už před časem noví páni rozhodli o zavedení lehce sportovně laděné edice Black Badge, která se postupně rozšířila do všech spalovacích modelů značky. Oslavila úspěch, protože klientů, kteří odmítají akceptovat tradičního ducha značky a naopak si přejí ozvláštnit své vlastní ambice vozem značky, kterou nejezdí každý bohatý fotbalista, se nachází stále dostatek. A tak logicky došlo i na první elektromobil značky, Rolls-Royce Spectre.
Recept je podobný, jako u spalovacích předchůdců; chrom nahradit lesklou černí, přeladit podvozek od nekonečného oceánu komfortu směrem aspoň k nějaké té kontrole a tuhosti, a pořádně přikrmit stádo koní pod kapotou. V tomto případě se jich umí dát do tahu až 659, čímž vznikl vůbec nejvýkonnější sériový Rolls-Royce všech dob. Ostatně za zmínku stojí i točivý moment 1 075 Nm, dostupný v jízdním režimu Spirited, který dává vzpomenout na tu druhou část firemních tradic, která obsahuje heroické letecké souboje druhé světové války a v nich legendární Spitfiry, kterým pomáhal legendární letecký dvanáctiválec Rolls-Royce Merlin. Právě na něj se totiž při aktivaci Spirited vzpomíná a na poměry značky dělová akcelerace z klidu na 100 km/h za 4,3 s celý zážitek dokresluje.
Jenže elektronickým cestám k mimořádným zážitkům ještě není konec. Na volantu totiž přibylo tlačítko se slibným symbolem „∞“, který značí nekonečno. A stejně s typicky jemným britským humorem konstruktéři nazvali i další jízdní režim Infinity. Ten pro změnu aktivuje plný výkon, přemapuje plynový pedál směrem k rychlejší odezvě a zvýší jas přístrojové desky, aby adrenalin proudil ještě trochu rychleji. Pochopitelně, že se z třítunového megalitu nestane hot hatch, ale nějaká ta dálniční honička už se s takovým stádem pořídí. Aby neskončila rychlým snížením počtu zákazníků značky, o to se stará omezený účinek posilovače řízení a přeladěný podvozek, který se všemi směry méně naklání, aniž by posádku připravil o komfort létajícího koberce.
Zcela v duchu podobných hrátek u superprémiových značek se odehrál i samotný vznik vozu. Ten byl totiž vytvořen po obsáhlých rozhovorech s tradičními klienty značky a některým z nich byl také přednostně nabídnut ke koupi, ovšem pod podmínkou naprosté mlčenlivosti až do oficiální premiéry. Zájemci byli údajně nadšeni, a tak se nyní Rolls-Royce Spectre Black Badge vydává i za dalšími zájemci. A kupodivu nemusí být jen černý, dokonce ani první oficiálně představený kus nosí velmi tmavý odstín Vapour Violet, který se černi sice blíží, ale pořád jde o pastelovou barvu. A protože jestli si něco zákazníci značky nepřejí, tak je to mít stejný vůz, jako někdo druhý, v základní nabídce je 44 000 odstínů s tím, že kdo by si nevybral, může si v programu Rolls-Royce Bespoke nechat namíchat vlastní.
Tím ovšem personalizace jen začíná. K dispozici je totiž i kapota v barvě Iced Black, určená jako kontrastní doplněk k některé z vybraných barev. K dispozici je samozřejmě i prvek nejtradičnější, výhradně ručně malovaná boční linka Coachline. Případně další, pojmenovaná Waft Coachline, která zvýrazňuje plasticitu spodní třetiny karoserie. Od davu obyčejných Rolls-Royců se odlišují i specifická, 23" kovaná pětipaprsková kola, která mohou být celočerná, nebo částečně leštěná. Důkazem, že se tato navýsost aristokratická značka zvolna přibližuje potřebám normálních smrtelníků, je možnost objednat zimní pneumatiky. Individualizovat lze nyní dokonce i vnější podsvětlení typické masky. A pochopitelně pravé architektonické orgie nastávají i v interiéru.