O chystané autonomní Tesle Cybercab toho už bylo napsáno celkem dost. Testovací exempláře se už přes půl roku vesele prohánějí po testovacím polygonu Tesly a také po některých ulicích v USA. Ohledně tohoto tématu se ale neustále točí jedna otázka - bude mít sériová verze volant a pedály? Tyto dva prvky jsou důležité pro případ, že by vzdálený dohled na vůz selhal a posádka by se mohla dostat do nebezpečí. Americké úřady se na Cybercab dívají skoro až s odporem a taktéž veřejnost není přesvědčena o tom, že něco takového bude úplně bezpečné. Jasně, už dnes jezdí nejen po USA autonomní taxíky Waymo, ale i ty mají volant a pedály. Nic není neomylné, ale Tesla chce jako vždy bořit hranice a nabídnout něco, co tu ještě nebylo. Nyní se znovu k „otázce pedálů a volantu“ vyjádřil sám Elon Musk. Ten na otázku ohledně bezpečnosti autonomní přepravy odpověděl celkem zajímavě. Musk řekl: „Realita je taková, že si lidé mohou myslet, že chtějí řídit své auto, ale ve skutečnosti je to úplně jinak. Kolikrát jste seděli v Uberu nebo Lyftu a řekli si: „Přál bych si, abych mohl převzít řízení za řidiče, odložit telefon a jet do cíle“? 0krát.“
🚨 Elon Musk says Tesla will NOT put a steering wheel in the Cybercab (via All In Podcast):
— TESLARATI (@Teslarati) October 31, 2025
"The reality is, people may think they want to drive their car, but the reality is that they don't. How many times have you been in an Uber or Lyft and said 'I wish I could take over for… pic.twitter.com/SGu3to5anA
Dost zajímavý názor, co říkáte? Co se stane v případě, že technika selže a vůz ztratí připojení k síti? Na to zatím neodpověděl ani sám Musk. Přitom bezpečnost by měla být nejhlavnějším prvkem, který se má u Cybercabu řešit. Jedno světélko naděje tady ale přeci jenom je. K celé problematice se vyjádřila taktéž předsedkyně Tesly Robyn Denholmová. Ta uvedla, že si je vědoma přísných bezpečnostních předpisů týkající se provozu autonomních vozidel v USA. Kdyby nebyla jiná možnost a Cybercab by nedostal povolení k provozu bez pedálů a volantu, automobilka by sáhla k nouzovému řešení a oba prvky by dodatečně instalovala. To by ostatně nebyl žádný větší problém, protože testovací prototypy tyto prvky mají a je proto nad slunce jasné, že Cybercab byl od počátku vyvíjen ve dvou verzích (s pedály a volantem a ve verzi bez všeho).

V situaci kdy nemusite davat pozor na silnici volant a brzdy nepomuzou. Musite reagovat vcas a spravne. Jinak kdyz auto se nehybe a je porouchane tak jednodussi bude proste odejit, nez riskovat poskozenim ciziho majetku vasi vinou.
A v poslední době si o majitelích říkám jestli si umí vůbec udělat vlastní názor.