Koncern Stellantis koncem minulého týdne představil systém STLA AutoDrive ve verzi 1.0. Jedná se o nový proprietární automatizovaný systém řízení, který je schopný řídit vůz v automatizovaném stupni číslo 3. Umožňuje tedy jízdu bez držení volantu a bez sledování provozu. STLA AutoDrive umožňuje automatizovanou jízdu rychlostí až 60 km/h, což pomáhá snižovat pracovní zátěž řidiče. Ten systém pomůže také v hustých městských oblastech, kde je potřeba často zastavovat a opět se rozjíždět. Tato funkce, jak říká vedení firmy Stellantis, poskytuje řidičům čas, aby se dočasně zapojili do činností, které nesouvisí s řízením. Řidič vozu se tak může věnovat sledování filmu, dohánění e-mailů a nebo čtení knihy. Ale pozor, jedná se stále o třetí úroveň, takže pokud systém vyhodnotí, že to okolní provoz a další podmínky neumožňují, upozorní řidiče, aby si řízení převzal zpět.
STLA AutoDrive se stará o udržování rychlosti a pruhu, odstupu od vozidla před vámi, řízení i brzdění. Stellantis také hodně poukazuje na to, že systém má velmi dobře fungovat v noci a nebo za deště. K tomu přispívá plně automatizovaný systém čištění senzorů, jenž udržuje kritické komponenty čisté. Tím je zajištěna optimální spolehlivost a funkčnost. Systém byl vyvinut zcela interně a je založen na škálovatelné architektuře, díky čemuž je připraven k nasazení pro globální trhy napříč všemi modely z koncernu Stellantis. Pokud pak řidič s aktivovaným systémem STLA Drive pojede více jak 60 km/h, dojde k přepnutí na automatizovanou úroveň 2+ resp. 2. V průběhu své životnosti bude systém těžit z možností cloudové konektivity, která umožní aktualizace OTA pro neustálé vylepšování a integraci dat v reálném čase pro optimalizovaný výkon.
Zavedení systému STLA AutoDrive do běžného provozu bude v konečném důsledku záviset na jednotlivých regionálních předpisech týkajících se autonomie vozidel. Vůz zkrátka bude muset plnit platné zákonné předpisy na jednotlivých trzích. Vždy bude platit, že řidič musí během jízdy zůstat na svém sedadle se zapnutým bezpečnostním pásem a vždy by měl být připraven na výzvu systému, aby znovu získal kontrolu nad vozidlem.