Právě testujeme Nissan Qashqai e-Power s hybridním pohonem

Právě testujeme Nissan Qashqai e-Power s hybridním pohonem
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Zatím jezdíme za 5,4 litru na 100 km
  • Výkon činí 190 koní a nechybí bohatá výbava N-Design
  • Nevýhodou jsou hůře odhlučněné zadní podběhy a absence možnosti pořídit tuto verzi s pohonem všech kol

V druhé polovině letošního roku se představil facelift aktuální třetí generace modelu Qashqai. Středně velké SUV přichází s vylepšeným designem, výbavou a v rámci nabídky je dostupné i 190koňové provedení s hybridní technikou. Právě to jsme zvolili do klasického redakčního testu, přičemž po ujetí 280 km již můžeme prozradit, že tohle auto se vážně povedlo. Do testu dorazil vůz ve sportovně laděné výbavě N-Design, což s sebou přináší nejen akční cenu 949 890 Kč, ale především prvky výbavy, jako jsou černo-šedá sedadla se syntetickou kůží, 20" disky kol se specifickým designem, zadní zavěšení typu Multilink a hlavně adaptivní Matrix LED světlomety. Díky nim je jízda v noci naprosto bez problémů a osvit silnice je dostatečný. Bohužel, v nabídce nejsou přední LED mlhová světla, stejně tak hlavní světlomety nenabízí funkci „pro špatné počasí“.

Vizáž omlazeného Nissanu Qashqai je příjemná, působí futuristicky a testovaný exemplář dostal lak karoserie s názvem Deep Ocean, který doplňuje kontrastní černá střecha. Technické nadšence potěší, že palubní systém má nyní nejen větší obrazovku, ale také integrované služby od Googlu. To přináší rychlejší a spolehlivější výsledky například při využívání navigačního systému. Pro co největší jízdní komfort se technici Nissanu vyřádili na kvalitě odhlučnění. Kromě tlustších bočních skel došlo k přepracování těsnění ve dveřích. To přináší ještě tišší jízdu, a to i v rychlostech přes 130 km/h. Na jednu věc ale v Japonsku zapomněli... A tím jsou zadní podběhy, kdy stačí jet po posolené silnici a do kabiny se začne dostávat hukot kamínků, který je značně hlasitý a ruší klid na palubě vozu.

Po ujetí 280 km zatím evidujeme průměrnou spotřebu 5,4 litru na 100 km, ale je faktem, že se nejčastěji pohybujeme ve městě a na okresních silnících. Bude tak otázkou, jak se pohonné ústrojí zachová na dálnici. O pohon vozu se totiž stará elektromotor, který dodává šťávu benzinovému čtyřválci s objemem 1,5 litru. Testovaná verze je s výkonem 190 koní tím nejlepším, co lze aktuálně v modelové řadě Qashqai pořídit. Vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h v čase 7,9 sekundy a maximem je pro něj rychlost 170 km/h, což není nic moc. Současně s volnou hybridní verze e-Power nejde zakoupit pohon všech čtyř kol. Ten je k dostání sice je, ale pouze v případě, že zakoupíte motorizaci 1.3 DIG-T s mild-hybridní technologií.

Technické parametry Nissan Qashqai (2024) e-Power 190

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 425 × 1 835 × 1 625 mm, 1 612 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon140 kW, 190 koní, točivý moment: 330 Nm
Baterie1,97 kWh
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: 5,3 l / 100 km
Cena od919 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze