Nebudeme si nic nalhávat, vlastnit Teslu neznamená pouze mít jejich auto, ale také do nějaké míry být součástí skupiny, trendu, chcete-li. Nejlépe to můžeme pozorovat na akcích a fórech, kde se sejde několik desítek vlastníků a povídají si o nejnovějších aktualizacích a funkcích. Tesla si v dnešní době vybudovala skoro kultovní status, podobně jako Apple. S postupným rozvojem trhu se na tuto značku pomalu, ale jistě dotahuje konkurence, která se jí snaží vzít vítr z plachet. Nyní se na internetu objevilo vyjádření zástupce Porsche, který tvrdí, že jejich nový Taycan láká čím dál více fanoušků Tesly.
Konkrétně šlo o Klause Zellmera, ředitele severoamerické divize Porsche, který v rozhovoru pro CNBC uvedl, že je překvapen množstvím zákazníků, kteří přicházejí jako fanoušci Tesly. Je nutno zmínit, že Tesla se v Americe těší velké popularitě a zatím zde není moc značek, které by ji mohly konkurovat, také většina z nich nabízí spíše crossovery, než sportovní auta. Dále zmínil, že mezi další zájemce patří i majitelé Audi, BMW či Mercedesů. Stále však platí, že největší zájem mají fanoušci Porsche.
Samozřejmě zájem neznamená prodej. Zatímco u nás se vozy jako Jaguar I-pace či Audi e-tron těší oblibě, v USA tomu tak není a trhu dominuje Tesla. Sám pozoruji dvě skupiny potencionálních zájemců o elektromobil. Jedné se líbí ultra sci-fi technologie, šílený design a chtějí, aby z jejich auta vyzařovalo: „řídím budoucnost!“ Ti si s největší pravděpodobností koupí nový Tesla Cybertruck, Byton M-Byte atp.
Pak je zde druhá skupina, která chce mít auto s elektrickým pohonem, ale zároveň nechce ztratit pocit z klasického vozu. Pro takové zákazníky je zde Porsche Taycan, Audi e-tron, Jaguar I-pace nebo třeba Volvo XC40 Recharge. Našlo tedy Porsche skulinku na trhu? To vše samozřejmě uvidíme až značka oznámí oficiální prodeje Taycanu, potažmo jeho silnějšího bratříčka Turbo S.
Technické parametry Porsche Taycan Turbo S
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm |
Baterie | 93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 26,9 kWh / 100 km, dojezd: 412 km |
Cena od | 5 270 000 Kč |