Podle ecomento.de automobilka ze Zuffenhausenu oznámila, že druhý elektromobil uvede později, než se původně plánovalo. Představení modelu s názvem Mission E Cross Turismo mělo proběhnout letos. Oproti sportovnímu sedanu Taycan, který se začal prodávat na konci roku 2019, má nabídnout více prostoru a terénních prvků. Teď ovšem přišla zpráva, že prvním zákazníkům budou vozidla předána až na začátku roku 2021.
Jako důvody posunutí termínu uvedl novinářům ředitel Porsche, Oliver Blume, vysokou poptávku po vozech Taycan a následky koronavirové pandemie. Dceřiná společnost Volkswagenu právě díky těmto prodejům očekává, že letos dosáhne dvouciferného zisku. „Takovéto úpravy provádíte pouze v závislosti na tom, jak se vyvíjí situace na trhu,“ řekl Blume. „Naše společnost se dívá do budoucnosti s důvěrou, především proto, že naše prodeje v Číně jsou v poslední době opět na dobré úrovni.“
V centru pro automobilový výzkum (CAR) nedávno přišli k zajímavému zjištění, že Porsche prochází dobou koronakrize lépe než ostatní výrobci automobilů. Německá společnost nadále vytváří vysoké zisky za každý prodaný automobil, stejně jako Tesla. „Bylo pro nás zásadní zaměřit se na podstatné cíle,“ řekl ředitel společnosti. „Všechny plánované investice do elektrifikace a digitalizace nabídky zůstávají beze změny. Náklady na tyto oblasti do roku 2024 odhadujeme kolem 10 miliard eur,“ uvedl.
Blume také uvedl, že si velmi cení úzké spolupráce s Audi. Od té si slibuje posílení na poli výzkumu a zavedení mnoha nových prvků pro nové elektromobily v rámci koncernu VW. Pokud chcete vědět blíže o tomto projektu, který nese název Artemis, podívejte se na rozhovor se šéfem Audi – Markusem Duesmannem.
Platforma PPE (Premium Platform Electric), která se uplatní napříč celým koncernem VW, má snížit vývojové náklady o 30 %. Prvním modelem s touto architekturou, který přijde během několika let na trh, bude nová generace SUV Macan. „Již probíhá testování a projekt se ubírá dobrým směrem,“ poznamenává Blume.
Porsche očekává, že přibližnou polovinu jeho globálních dodávek do roku 2025 budou tvořit částečné/plnohodnotné elektromobily. „Budoucnost patří elektromobilitě,“ zdůraznil na závěr.