Dosud byly v Česku čtyři lokality nabíjecích stanic Tesla Supercharger, ve Vystrkově u D1, ve Vestci u Prahy, v Olomouci a v Brně. Nyní se ale prakticky ze dne na den situace výrazně změnila, protože přibyly další tři lokality, a to navíc dvě z nich mají nejnovější stojany Supercharger v3 s nabíjecím výkonem až 250 kW. Dosud totiž v Česku byly nejvíce Superchargery v2 s výkonem 150 kW. Celkem bylo v Česku 50 stojanů s výkonem nad 100 kW, které lze označit za ultrarychlé, z toho 26 stojanů Tesla Supercharger.
Nyní Tesla otevřela 3 lokality, konkrétně v Plzni, Lovosicích a u Kamenného Újezdu, nedaleko Českých Budějovic. Zatímco v Plzni je 6 stojanů v2, v Lovosicích a u Kamenného Újezdu je po 8 stojanech v3, které mají výkon až 250 kW a při plném obsazení dělí 400 kW vždy mezi čtyři stojany, takže zbývá stále solidních 100 kW na auto. Ovšem je malá pravděpodobnost, že by dorazilo najedou 8 aut s požadavkem na maximální výkon. To je tedy celkem 22 nových stojanů, jejichž celkový počet stoupl z 26 na 48, tedy téměř na dvojnásobek. Jelikož se v Lovosicích zároveň spustily vedle Superchargerů i 4 stojany Ionity, které mají výkon až 350 kW a jsou i pro ostatní značky, celkový počet ultrarychlých stanic se zvýšil na 76 stojanů, tedy vice než o polovinu.
Zajímavostí je, že všechny zmíněné nové stojany jsou napájeny energií z obnovitelných zdrojů. Zatímco v Plzni a u Budějovic se jedná o elektřinu z obnovitelných zdrojů nakoupenou na burze, ale fyzicky mají standardní přívod, v Lovosicích jsou nabíjecí stojany i fyzicky napojené na místní vodní elektrárnu. „V Lovosicích se potkalo mnoho pozitivní energie, která společně vytvořila celosvětově nejzelenější dobíjecí hub. Stojany jsou napojeny přímo na vedení místní vodní elektrárny, která má dostatečný výkon pro pokryti odběru všech 16 stojanů a několika městských budov současně,“ říká Lukáš Hataš, ředitel Asociace pro elektromobilitu a prezident Tesla Owners ČR.
Zatímco dosud jsme byli svědky toho, že každý týden přibyla v průměru alespoň jedna rychlonabíjecí stanice, teď došlo k opravdu skokovému navýšení ultrarychlých stanic v blízkosti hlavních silničních tahů, které jsou důležité pro dlouhé cesty elektromobilem. Lze tedy říci, že hlavní tranzitní silnice přes Česko jsou pokryté, ale samozřejmě s přibýváním elektromobilů bude potřeba stavět další stanice a i na tom se pracuje. Každopádně už teď bude průjezd Českem elektromobilem, zejména pak značky Tesla, výrazně jednodušší.