Nejnovější generace BMW řady 5 je na trhu už nějaký ten pátek. Jak už to tak bývá, tak plug-in hybridní varianty přicházejí až později, a právě o elektrifikovaných verzích řady 5 máme nyní nové informace. Základem plug-in hybridního modelu je kapacita baterie. Ta povyrostla z 9,2 kWh na 12 kWh, aniž by se zvětšily fyzické rozměry baterie. Baterie je umístěna pod zadními sedadly, ale přesto se objem zavazadlového prostoru o tolik nezmenšil. Ať už zvolíte model s pohonem zadních nebo všech kol, tak do zavazadelníku naložíte 410 litrů.
Baterii můžete nabíjet z klasické domácí zásuvky, což zabere zhruba 6 hodin. V případě využití Wallboxu od BMW nabíjení zkrátíte na 3 hodiny a 35 minut. Papírový dojezd čistě na elektřinu činí 55 kilometrů v případě pohonu všech kol. Verze s pohonem jen zadních kol by měla zvládnout ještě o 6 kilometrů více.
Plug-in hybridní systém obou modelů tvoří čtyřválcový zážehový dvoulitrový motor s technologií BMW TwinPower Turbo, generující výkon 135 kW / 184 k, a také elektromotor o výkonu 83 kW / 113 k, integrovaný do 8stupňové samočinné převodovky Steptronic. Společně vykazují celkový výkon 185 kW / 252 k spolu s maximálním točivým momentem 420 Nm. BMW 530e Sedan zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy. BMW 530e xDrive Sedan tento sprint zvládne za 6,2 sekundy. Maximální rychlost obou modelů dosahuje 235 km/h.
BMW 530e Sedan a BMW 530e xDrive jsou vybaveny nezávislým klimatizačním systémem. Interiér vozu lze vychladit na dálku prostřednictvím chytrého telefonu a aplikace BMW Connected. Navíc je pro oba plug-in hybridní modely k dispozici téměř celá nabídka volitelné výbavy BMW řady 5 Sedan. Nabídka sahá od adaptivního podvozku a kol z lehké slitiny o průměru 17 až 20 palců až po obzvláště stylovou volitelnou výbavu BMW Individual a asistenční systémy Driving Assistant Plus a Parking Assistant Plus. V rámci speciální výbavy je nabízen také BMW Live Cockpit ConnectedDrive s plně digitálním konceptem zobrazování. Tvoří ho přístrojový panel za volantem s 12,3palcovým displejem s vysokým rozlišením a 10,25palcový kontrolní displej.
Ukázalo se, že CO2 stopa nového BMW 530e Sedan je při počítání průměrného evropského energetického mixu o 23 % menší než u nového BMW 530i Sedan. Při nabíjení vozu zelenou energií se jeho uhlíková stopa snižuje až o 47 %.
BMW 530e iPerformance – Autosalon Ženeva 2017
Technické parametry BMW 530e (2017)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 936 × 1 868 × 1 483 mm, 1 770 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní |
Výkon | 185 (135 + 65) kW, 252 (184 + 88) koní, točivý moment: 290 Nm |
Baterie | 12 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 55 km |
Cena od | 1 476 800 Kč |