Inovace na pilířích tradice
Nový e-Transporter, uvedený na trh po boku modelů Multivan, California a ID. Buzz, tvoří moderní, elektrifikovanou rodinu Bulli. V porovnání s předchozí generací T6.1 nabízí e-Transporter výrazně více prostoru, vyšší užitečnou hmotnost a pokročilé technologie. S celkovou délkou 5050 mm (nárůst o 146 mm v porovnání s T6.1) a šířkou 2032 mm (nárůst o 128 mm) se e-Transporter pyšní maximálním objemem nákladového prostoru až 9,0 m³ v prodloužené verzi a vysokou střechou. U verze se standardním rozvorem i výškou střechy je nyní objem 5,8 m 3 (T6.1: 5,5 m 3 ). Zásadní je také nárůst užitečné hmotnosti, která nyní dosahuje až 1,33 tuny (o 130 kg více než u předchůdce); nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu činí až 2,8 tuny. Zvýšeno bylo i nejvyšší přípustné zatížení střechy, a to ze 150 kg na 170 kg.
Nově vyvinutý elektrický pohon
Pohon e-Transporteru zajišťuje moderní elektrická jednotka ve třech výkonových variantách: 100 kW, 160 kW a 210 kW. Baterie s využitelnou kapacitou až 64 kWh slibuje spolehlivý dojezd pro každodenní pracovní nasazení – u skříňové verze s krátkým rozvorem činí 331 km podle metodiky WLTP. Při využití maximálního nabíjecího výkonu (až 125 kW se stejnosměrným proudem) trvá nabití baterie z 10 na 80 % cca 39 minut, a to u všech výkonových variant. Použít lze samozřejmě i dobíjení střídavým proudem o výkonu až 11 kW.
Jízdní dynamika
Základní verze nového e-Transporteru o výkonu 100 kW je optimalizovaná pro efektivní provoz ve městě s maximální rychlostí 112 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 12,8 sekundy. Silnější varianta s výkonem 160 kW nabízí výrazně dynamičtější jízdu: maximální rychlost až 150 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 8,6 sekundy, což z ní dělá ideálního společníka pro přepravu na delší vzdálenosti. Vrcholem nabídky je provedení s 210 kW výkonu, které s maximálním točivým momentem 415 N.m zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,4 sekundy. Díky těmto parametrům je e- Transporter jedním z nejrychlejších zástupců legendární řady Bulli, hned po sportovním modelu ID. Buzz GTX.
Pracoviště pro moderní profesionály
Interiér e-Transporteru byl navržen s ohledem na maximální funkčnost a ergonomii. Vyznačuje se 12" displejem Digital Cockpit a 13" dotykovým displejem infotainmentu. Bohatá sériová výbava zahrnuje LED světlomety, elektronickou parkovací brzdu s funkcí Auto Hold, multifunkční volant a asistenční systémy jako Lane Assist a Front Assist.
Navíc lze e-Transporter vybavit 230V zásuvkami s výkonem až 2 300 W, které promění vůz v pojízdnou dílnu. Od napájení notebooku až po okružní pilu, e-Transporter poskytne potřebnou energii pro nástroje uživatele přímo na místě, takže nebude potřebovat externí zdroj energie. Ve výbavě na přání je poprvé u tohoto lehkého užitkového vozu také displej v podobně vnitřního zpětného zrcátka, který zobrazuje záběry ze zadní kamery a řidič tak má nerušený výhled dozadu. Do zrcátka je integrována také kamera pro záznam dopravní situace před vozem. Další z mnoha prvků volitelné výbavy jsou inteligentní světlomety IQ.LIGHT LED Matrix, které automaticky přizpůsobují osvětlení vozovce a neoslňují protijedoucí řidiče.
Flexibilita pro každého
Volkswagen nabízí nový e-Transporter v celé řadě karosářských verzí, včetně populární DOKA (valník s dvojkabinou), vhodnou pro služby v centrech měst, která umožňuje přepravu materiálu i pracovního týmu. Pro přepravu osob je k dispozici e-Transporter Kombi, do kterého se pohodlně usadí až devět cestujících. Další praktickou novinkou jsou sklopné příčníky, které usnadňují transport rozměrného nákladu, který se nevejde do nákladového prostoru.
Vstupní cena nové skříňové verze modelu e-Transporter začíná na 990 900 Kč bez DPH. Od 1 305 948 Kč bez DPH je k dispozici základní verze e-Transporter skříň PLUS, který pojme až pět cestujících.
64 kWh baterie.
To malá Kona.
Tohle auto má mít 2x větší baterii je to náklaďák může tahat přívěs přes 2 tuny kolik asi dojede když se to auto trochu naloží 50 km?
Probíhá stojí to takový peníze v podstatě stejně jako osobák s obrovskou baterií proč ji nedají do tohohle auta tady někdo vůbec nepřemýšlí.
Je 5 metrů dlouhý tam se v pohodě vejde 100kWh nebo větší baterie.
A nabíjení je taky dneska naprosto směšný.
Stále čekám kdy už ty Evropský automobilky vyznají hlavu z prdelí a kouknou se kolem sebe. Že oni nejsou jediný podle kterých se točí svět.
Za tohle co předvádějí jim opravdu přeju at už skončí jako Nokia a Kodak.