Tesla vyrábí skutečně rychlá auta a nedávno představený Model X Plaid dokazuje, že i velké rodinné SUV dokáže na běžné silnici zatopit nejednomu supersportu. Nyní se na svět dostalo další rychlostní měření, o kterém informuje tesmanian.com. Díky tomu můžeme vidět, jak se pěkně těžký elektromobil (2,4 tuny) ve sprintu směle vyrovná extrémně rychlému Bugatti Veyron Super Sport. I když Tesla na svých stránkách uvádí zrychlení z 0 na 96 km/h v čase 2,5 sekundy, ve skutečnosti jsou hodnoty ještě o něco lepší.
NEWS: Tesla Plaid Model X runs a blistering 9.83 second quarter mile, an incredible feat for a 5,390 lb (2,450kg) family SUV. @elonmusk https://t.co/FfKsj6hUiy
— Sawyer Merritt 📈🚀 (@SawyerMerritt) February 14, 2022
Vůz ve videu předvedl působivý výkon a čtvrt míle zajel za rekordních 9,83 sekundy. Cílovou rovinkou projela Tesla rychlostí 236 km/h. Srovnávané Bugatti Veyron ve verzi SS přitom tuto disciplínu zvládlo v čase 9,9 sekundy. Do jeho kabiny ale jen těžko posadíte více než dva cestující, zatímco do Tesly se jich vejde klidně i pět. Už dříve se přitom ukázalo, že Tesla Model X je pekelně rychlá i v případě, že její baterie nejsou nabity na 100 %. I s kapacitou 65 % totiž zvládla zrychlení z 0 na 96 km/h v čase 2,3 sekundy. Díky tomu je rychlejší než třeba monopost Formule 2 s časem 2,9 sekundy. Aktuálně si Tesla může troufnout i na samotnou královskou třídu Formule 1. V tomto případě se totiž její jezdci dočkají zrychlení z 0 až 96 km/h v čase 2,6 sekundy.
Tesle se tak podařilo vyrobit opět něco neskutečného. Zatímco Model S Plaid dokáže ve sprintu porazit cokoliv až na Lucid Air Dream Edition, o něco praktičtější Tesla Model X ve své vrcholné specifikaci dokazuje, že ani s tímto elektromobilem si není radno zahrávat. Otázkou je, co způsobí příchod Tesly Roadster druhé generace. Ta slibuje zrychlení z 0 na 96 km/h na hranici dvou sekund, což je zatím pro mnoho z nás nepředstavitelná hodnota.
Technické parametry Tesla Model X Plaid
Konstrukce | SUV, 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 533 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 752 kW, 1 020 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 102,4 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 561 km |
Cena od | 3 551 900 Kč |