Nabíjecí výkon 350 kW a dojezd 480 kilometrů. Fisker Ocean se ukáže na veletrhu CES

Nabíjecí výkon 350 kW a dojezd 480 kilometrů. Fisker Ocean se ukáže na veletrhu CES
4
  • Baterie o kapacitě 80 kWh zvládne papírově ujet na nabití až 480 kilometrů
  • Maximální nabíjecí výkon je 350 kW, dodá za 30 minut až 320 kilometrů dojezdu
  • První zákazníci dostanou své auto v roce 2022

Partnerem zpravodajství z veletrhu CES 2020 je Samsung

Posledních pár let platí, že nové vozy od automobilek se nepředstavují pouze na autosalonech, jako je ten v Paříži, Ženevě či Frankfurtu, ale i na technologických veletrzích, jako je například CES v Las Vegas.

Fisker Ocean

CES v Las Vegas startuje hned z kraje příštího roku a těšit se můžeme minimálně na Fisker Ocean. Půjde o finální prototyp, který má v sériové verzi za pouhých 30 minut nabíjení mít dojezd na dalších 320 kilometrů. To vše díky spolupráci s Electrify America, která má jednu z největších nabíjecích sítí ve Spojených státech. „Bylo to velmi dlouhé čekání, ale rozhodli jsme se, že veřejnosti ukážeme naše revoluční elektrické SUV Fisker Ocean. Stane se tak na CESu 2020, kde poprvé ukážeme finální prototyp,“ řekl Henrik Fisker, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Fisker.

Fisker Ocean má automaticky rozpoznat, že jste ho připojili k nabíjecí stanici od Electrify America a ihned zahájit nabíjení. Samozřejmě i platba bude probíhat automaticky. V útrobách bude 80kWh baterie, se kterou se můžete vydat na výlet dlouhý 480 kilometrů, aniž byste museli nabíjet. Maximální nabíjecí výkon je 350 kW, což právě nabíjecí stanice od Electrify America umějí. Nižší výkon by tedy s ohledem na spolupráci ani nedával smysl.

Výroba se má zahájit v průběhu roku 2021. První zákazníci tak svůj vůz dostanou až v roce 2022. Jaká bude cena, či kolik kusů chce Fisker vyrábět, není momentálně známo.

Diskuze ke článku
Vendys
Energie zachvilku zvednou a to se budou u nabíjení točit hodiny. Ono to ujede 480 kilometrů ? Jasně, nepouštějte si rádio, nesviťte, netopte a jezděte jenom pokud budete mít vítr v zádech............... Takový vehikl bych nekoupil ani kdybych byl v podnapilém stavu.
Laco
Trochu stručných počtů, při kterých nebudu rozlišovat výkon od příkonu. Napájecí napětí elektromobilu 400V. Při dodávaném výkonu 350 kW je napájecí proud I=P/U = 350 000/ 400= 875 A (svařujete proudem cca 80 - 160A). Za 30 minut při nabíjecím výkonu 350 kW dodám baterii energii odpovídající 1/2 nabíjecího výkonu, tj. 175 kWh. Píšete, že v útrobách vozu bude 80 kWh baterie. Kam ta baterie, která má kapacitu 80 kWh, tu energii175 kWh uloží, to již nepíšete. Dále tvrdíte, že za po nabíjení trvajícím 30 minut, je schopen elektromobil ujet 320 km. Dodal jsem-li do baterie energii 175 kWh a ujedu-li na ni 320 km, znamená to, že na ujetí 100km spotřebuji 54,7 kWh. Je-li to pravda, tak bych měl s baterií o kapacitě 80kWh ujet max. 146 km. Snad by bylo vhodné, aby tyto články psal někdo, kdo tomu alespoň trochu rozumí a nebude tak lidem tlouct hřebíky do hlavy.
názor
Stejně jako kdykoliv jindy a v jakékoliv energii od statu. Udělej si elektrotopení a podpoříme Tě...naopak. Jezdi na cokoliv mimo benzínu a nafty a podpoříme Tě....zase kulový. Že se lidi nedivíte. Namlsat a pak utnout tipec. To je politika státu.
Jan Bradan
Zdravím, teď jsem se tady ještě dočetl dopravniznaceni. com/Elektromobilita-za-rok-2019-b5189 že bez podpory v elektřině od automobilek bude nárust pomalý. Je tomu tak? Bude moct Škodovka mít stejné elektro-pumpy jako má Tesla?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze