Vozy Tesla se dlouhodobě řadí k nejvyspělejším v oblasti autonomního řízení, k čemuž využívají kromě pokročilého softwaru také celou řadu senzorů. Pro mnohé tak bylo dřívější oznámení Elona Muska, že chce do budoucna z vozidel odstranit radary, přinejmenším mírně kontroverzní. Dle washingtonpost.com, na který odkazuje electrek.co, stejně kontroverzně přijali toto oznámení i samotní inženýři pracující v Tesle.
V roce 2021 oznámený záměr Muska odstranit z vozidel radary (i když naznačil plány na rozpoznávání pouze na základě kamer již v roce 2018, viz přiložený tweet) v rámci přechodu na tzv. přístup Tesla Vision, který má k rozpoznávání silnice a objektů na ní a v jejím okolí využívat kamer a neurálních sítí, měl vcelku rozsáhlé následky. Podle bývalých zaměstnanců se snažili inženýři přesvědčit Muska o tom, že může mít takovéto rozhodnutí vliv na bezpečnost provozu, což se později údajně skutečně ukázalo jako pravda. Kromě inženýrů a testovacích řidičů přitom zaznamenali navýšení případů nehod i jiní experti na bezpečnost provozu na silnicích a také zástupci různých úřadů.
Whereas radar has trouble seeing small pedestrians, they’re obvious to Tesla vision https://t.co/ANUy58lgl7
— Elon Musk (@elonmusk) December 22, 2021
Applying a hydrophobic coating to the radar (located just below nose of car) should help. Easy to do yourself or Tesla service can do it. We’re also working on vision-only driving.
— Elon Musk (@elonmusk) December 1, 2018
K prvnímu odstraňování radarů v přední části vozu došlo přitom již v roce 2021, o rok později Tesla začala odstraňovat ultrazvukové senzory, v letošním roce jsou však nové vozy se systémem Hardware 4 osazeny zcela novým radarem i více kamerami.