Už v posledním čtvrtletí letošního roku se mluvilo o tom, že McLaren pracuje na svém elektrickém supersportu. Tehdy byla otázka, zda McLaren takový model chce vůbec uvést na trh. Nyní to vypadá, že technologii má, ale s uvedením váhá, neboť se řeší, jak nabídne řidičům co největší řidičské zážitky za jeho volantem.
„Máme čistý elektromobil. Nyní řešíme, jak řidičům nabídnou co největší zážitek ze sportovního auta s elektrickým pohonem,“ řekl ředitel konstruktérů Dan Parry Williams.
McLaren by rád elektrický supersport, který by mohl jezdit i na okruhu. To však znamená velké baterie. A to ví i McLaren.
„Řekněme, že chcete jezdit na okruhu půl hodiny. To by znamenalo, že by auto muselo reálně urazit zhruba 500 mil (800 kilometrů). Do toho potřebujete obrovský výkon, protože velkou baterii chcete co nejrychleji nabít,“ řekl Parry Williams.
Největší problém tedy McLaren vidí v bateriích. Do různých technologií investuje spoustu společností, ale prozatím se prakticky žádná nová metoda neprosadila natolik, aby dokázala nahradit nejvíce rozšířené lithium-iontové baterie. McLaren rozhodně není jediným výrobcem, který přemýšlí nad elektrickým supersportem. Podle všeho si s myšlenkou pohrává také Porsche a Ferrari.
Podle slov Parryho Williamse sice McLaren svůj elektromobil drží v šuplíku, ale cesta to pro ně momentálně není. Do roku 2022 by automobilka ráda nabízela výhradně hybridní modely, jako je například McLaren P1. Největší výhodu Parry Williams vidí v tom, že jakmile vám dojde elektřina, můžete stále pokračovat ve vaší cestě.
Zdroj: autocar.co