Elektromobilita hodně září na poli osobních automobilů, ale o čem se moc nemluví, je elektrifikace vozů veřejné infrastruktury. Tam dává velký smysl přejít na alternativní pohon, ať už kvůli vysoké spotřebě paliva či ne až tak dlouhých vzdáleností, kdy mohou fungovat i s menší baterií a dobíjejí se v noci. Světová města už postupně přecházejí na elektromobily jako komunální vozidla, u nás na tomto poli působí například firma Enviel. V USA to vidí podobně a v Los Angeles se rozhodli na plný přechod u popelářských vozů.
Los Angeles je druhé největší město v USA, proto potřebuje velkou flotilu komunálních vozidel. Ta ale spotřebovávají spoustu paliva a město se už v minulosti potýkalo se smogem a znečištěním vzduchu. Následně vyšel zákon o čistém ovzduší pro oblast Kalifornie a vše se značně zlepšilo, v některých částech města se znečištění vzduchu snížilo skoro o 98 procent. Co by za to dala Ostrava... I tak však od tématu místní radní nedali ruce pryč a rozhodli se, že v roce 2022 přestanou kupovat klasické spalovací popelářské vozy a od roku 2035 plně elektrizují jejich flotilu, jak píše elektrek.co.
Popelářské vozy nabídnou hodně prostoru pro baterie a zároveň často zastavují, takže i rekuperace bude hrát velkou roli. Zároveň potřebují hodně výkonu, kvůli své hmotnosti, kde se bude hodit točivý moment elektromotoru. Město si také dalo za cíl v roce 2045 používat všechnu energii pouze z obnovitelných zdrojů, což by znamenalo, že provoz elektrických komunálních vozidel bude 100% s nulovými emisemi.