V hlavním městě Norska bylo uvedeno do provozu osm plně elektrických autobusů. Celý program zastřešuje holandská společnost VDL, která má bohaté zkušenosti s výrobou těchto dopravních prostředků.
Na serveru electricdrive.com se uvádí, že do roku 2026 dojde na tomto letišti k nahrazení celého vozového parku elektrickými autobusy, které se starají o přepravu cestujících mezi letadlem a branami. Na zakoupení vozidel přispěla norská státní společnost Enova částkou 1,6 milionu eur.
Víme, že se jedná o kloubové autobusy Citea SLFA-181 Electric, které byly dodány rok po podepsání smlouvy. Baterie disponují kapacitou 216 kWh, předpokládá se nabíjení přes noc v depu na osmi nabíjecích stanicích výkonem 30 kW. Pro rychlonabíjení má být k dispozici nabíjecí zařízení přímo u letištní brány s výkonem 300 kW.
Provozovatel, norská společnost Avinor, využívá k řízení nabíjecích procesů mobilního pilota, který se stará o hladký provoz této elektrické flotily. Pilot předchází odběrům v dražších sazbách a efektivně rozděluje nabíjecí sekvence jednotlivým vozidlům.
Frank Reichel, výkonný ředitel VDL Bus & Coach Norway AS, prohlásil: „Avinor si vybral BRT (Bus Rapid Transit), protože více než designem chce Norsko prezentovat jako evropského lídra v elektromobilitě.“