Stačí připojení k 400voltové nebo 230voltové zásuvce a služební elektromobil může doplňovat energii kdekoli, aniž by to tom fleetový manažer ztrácel přehled. Zařídí to vylepšený dobíjecí kabel futurego, který díky připojení k internetu a integrovanému fakturačnímu elektroměru umí přenášet veškerá data o dobíjení. Druhá generace tohoto užitečného pomocníka, kterou skrze tiskovou zprávu představila společnost ČEZ, je určena pro firemní flotily. Nový typ kabelu umožní řidičům lepší ovládání díky displeji, výhodou pro provozovatele vozového parku je pak i archivace dat po dobu jednoho měsíce. Tato přenosná dobíjecí stanice s výměnnou sadou konektorů a dobíjecím výkonem až 22 kW zvyšuje celkovou bezpečnost při dobíjení pro lidi, auta i elektrické sítě.
Dobíjecí kabel futurego je malá přenosná dobíjecí stanice pro dobíjení elektromobilů kdekoli ve vnitřních i venkovních prostorech. Pracovní hmotnost dobíjecího kabelu se pohybuje od 3,5 kg do 3,9 kg, což se odvíjí od typu připojeného adaptéru. Pracovní délka dobíjecího kabelu přesahuje 5 metrů. Celý set včetně sady tří výměnných adapterů (230V 16A, 3-fázový konektor 400V 16A nebo 32A) se vejde do kompaktní plátěné tašky. Díky 4G připojení se umí automaticky propojit s informačním systémem provozovatele fleetu s využitím vlastní SIM karty a zanést do něj i údaje o dobíjení mimo veřejnou nebo firemní dobíjecí síť. Kabel je navíc stanoveným měřidlem, takže data jsou dále využitelná.
Novinka umožňuje řidičům intuitivnější ovládání díky novému displeji. Před nabíjením řidič vymění nástavec konektoru podle zásuvky. „Současně s růstem počtu míst, kde jde dobíjet elektromobily, stále stoupají nároky provozovatelů firemních flotil na evidenci doplňování energie. I přes dobré ohlasy na loni uvedený chytrý futurego kabel první generace jsme od zákazníků průběžně dostávali postřehy na vylepšení. Výsledkem je dobíjecí kabel futurego v nové verzi. Věřím, že provozovatelé firemních fleetů ocení jak jeho nové funkce v čele s intuitivně ovládaným displejem nebo 30denní archivací dat, tak i nižší hmotnost a menší rozměry,“ říká David Veselý, ředitel zelené energetiky ČEZ ESCO.