Autobusy jako nejběžnější forma veřejné dopravy na světě mají zásadní vliv na dopravní systémy měst a regionů. Ačkoli se transformace vozového parku zrychluje, stále převažují tradiční naftová vozidla, která nejen přispívají k emisím CO2, ale také zhoršují kvalitu ovzduší, zejména v hustě osídlených městských oblastech. Avšak výhledy pro elektrifikaci autobusů jsou pozitivní. Studie IDTechEx odhaluje rostoucí trend elektrobusů, kdy se odhaduje, že do roku 2045 se bude ročně prodávat až 190 000 elektrobusů. S tímto růstem se na trhu objevuje stále více konkurenčních výrobců, zejména v Evropě, kde nové společnosti soutěží s tradičními výrobci dieselových autobusů.
Trh s elektrobusy se stává stále důležitějším pro vývoj bateriových zdrojů. S rostoucí hustotou energie a klesajícími cenami baterií se zvyšuje dojezd elektrobusů a zlepšuje se jejich schopnost zvládnout různé trasy. V roce 2023 se v čele trhu s elektrobusy v Evropě umístil MAN s 16% podílem, následovaný byl výrobcem Solaris (15 %) a čínským gigantem Yutong (10 %). Přesto se mnoho provozovatelů vozových parků setkává s vyššími počátečními náklady na elektrobusy, což brání jejich masovému nasazení, ačkoliv se výhody elektrifikace začínají projevovat. S pokračujícím vývojem technologií a snižováním nákladů můžeme očekávat ještě větší expanzi elektrobusů v následujících letech.