Jiangnan U2. Přesně takový elektromobil by zbořil evropský trh

7
Jiangnan U2. Přesně takový elektromobil by zbořil evropský trh
Fotografie: Jiangnan Automobile
  • Znovuzrozená společnost Jiangnan pokračuje tam, kde skončila před bankrotem
  • Vyrábí malé a levné vozíky inspirované staršími modely Suzuki
  • Ten nejnovější však do minulosti hledí jen designem

Minivůz jménem Jiangnan U2 je dlouhý jako Suzuki Swift. Má toho ale s japonskou automobilkou společného mnohem víc; designem se odkazuje na druhou generaci Suzuki Alto z let 1984 až 1988. Právě tento vůz totiž společnost Jiangnan vyráběla od svého založení v roce 2001 až do krachu mateřské společnosti Zotye o 20 let později pod názvem Jiangnan TT a šlo o nejlevnější nové pětimístné auto světa; v Číně se prodávalo v přepočtu za 70 000 Kč. A právě nyní se vůz stejné značky objevuje znovu. Už je sice o něco dražší, avšak cena po přepočtu by zřejmě rozbila evropský trh na kousky. Jde totiž pochopitelně o elektromobil, začínající podle carspiritpk.com na ceně 58 800 juanů, tedy po přepočtu necelých 190 000 korun. Pamatujete ještě, jak je to dlouho, kdy šlo v Česku koupit nové auto za podobnou cenu, samozřejmě spalovací?

Levné a malinké SUV s výrazným designem, atraktivní výbavou a solidními elektrickými parametry na evropském trhu bolestně chybí

Oč by byl případný zájemce ochuzen? Těžko soudit, ale na fotkách vidíme docela pohledné, evidentně prostorné autíčko, jemuž nechybí vlastní styl. Proti evropské Dacii Spring je nejen citelně větší, ale i zjevně lépe vybavené a navíc silnější. Má totiž na výběr hned dva elektromotory o výkonech 75 a 109 koní, nejvyšší rychlost je vždy 135 km/h. Tím to ale nekončí; v nabídce jsou celkem tři baterie LFP neznámých kapacit zajišťující dojezd zhruba 150, 300 nebo 400 km (s největší pravděpodobností podle čínské metodiky CLTC). Vrcholné provedení s údajným dojezdem 406 km, 109 koňmi a 160 newtonmetry (navíc ve vrcholné výbavě Pro) vyjde na závratných 99 800 juanů, tedy 322 tisíc korun. Kdeže začínají ceny Springu?


Tyto ceny jsou téměř senzační i na čínské poměry, ovšem společnost má zřejmě ve velmi levné výrobě své zkušenosti. Navíc vůz zjevně nevznikl na bílém papíře, ale jako modifikace už vyráběného mini Ruixiang Hoen O2 od společnosti BAIC. Ten je deklarován jako MPV, takže i U2 zřejmě nebude mít s prostorem nejmenší problém. Tomu ostatně nasvědčují rozměry 3 840 × 1 742 × 1 545 mm a rozvor 2 521 mm (ten je pro zajímavost větší než u Škody Octavia první novodobé generace), základní hmotnost od 1,2 tuny zase svědčí o tom, že se bezpečnosti zřejmě věnovalo více pozornosti, než bývalo u značky zvykem. Jak je to s jinými vlastnostmi, zatím nevíme, ale podle fotek vypadá k světu nejen exteriér, ale i interiér s originálním čtyřhranným volantem. Nechybí velký tablet a v něm téměř nekonečné množství aplikací. Tak to totiž mají Číňané rádi.

Jistě, kdyby se někdy někdo rozhodl podobný stroj dovážet na starý kontinent, po překonání celních bariér by cena vystoupala minimálně na dvojnásobek. Ani to však nevypadá úplně marně, vzhledem k nabízené hodnotě a výbavě, v níž nechybí panoramatické střešní okno spolu s LED světlomety, 17" litými koly a dvoubarevným lakováním. Který importér se tedy příležitosti rozvrátit evropský elektromobilní trh chopí jako první? Třeba na takový filipínský se vůz už chystá...

Diskuze ke článku
Petr Hora
Petr Hora
A nebylo by divu. Začít se mělo s podporou a výrobou aut do měst a ne hned SUV. Logiku by to mělo jako zásobovací auta, autobusy, TAXI apod..
Roman P
Roman P
Nemůžu si pomoct, ale přijde mi to jako kopie Hondy e ...
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
60-100 t. juanů vs 70-80 t. juanů u cinske Dacii Spring - nevidim zadny velky rozdil v cene.
Vladan Motyka
Vladan Motyka
Nedalo mi to => na první pohled kompktní Stodacítka s obdélníkovými světly

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze