Ionity staví v Česku další ultrarychlou nabíjecí stanici. Bude u dálnice D1

3
Ionity staví v Česku další ultrarychlou nabíjecí stanici. Bude u dálnice D1
Fotografie: Martin Pultzner, fdrive.cz
  • Stanice vyroste u dálnice D1 u Pražského okruhu
  • Stavba byla zahájena včera
  • Do konce roku mají v Česku přibýt ještě další stanice Ionity

Panevropská síť ultrarychlých nabíjecích stanic Ionity se brzy v Česku rozroste o další lokalitu. Nová stanice vyroste u sjezdu z pražského dálničního okruhu u dálnice D1 směrem na Prahu, u čerpací stanice Shell. Konkrétní lokalitu naleznete už nyní v naší mapě nabíjecích stanic.

Stavba byla zahájena včera a dle průměrné doby stavby lze očekávat, že by do konce léta měla být spuštěna. Stejně jako jinde, i zde budou umístěny stanice pro ultrarychlé nabíjení s výkonem až 350 kW, což je více, než dokáže využít kterýkoliv elektromobil. Stanice tak jsou dobře připraveny na budoucí rozvoj elektromobility. Cena činí 21 Kč za kWh, ovšem pro majitele aut značek zapojených do projektu Ionity, kteří mají nabíjecí karty, je nabíjení výrazně levnější. V případě Audi e-tron charging Services je cena 8,5 Kč za kWh a v případě Mercedes Me Charge dokonce ještě o korunu méně. Na Ionity lze nabíjet levněji také pomocí dalších karet nezávislých na automobilkách, například v případě Maingau karty je cena 35 eurocentů za kWh, tedy necelých 10 korun.

Ionity v Berouně

V Česku už jedna Ionity lokalita existuje, nachází se u dálnice D5 u Berouna. Do konce roku by měly v Česku podle našich informací vyrůst ještě minimálně další dvě stanice Ionity. Celkově by do konce roku 2020 mělo být v provozu na 400 nabíjecích míst Ionity po celé Evropě. Podle webu Ionity Tracker je momentálně provozu 237 nabíjecích lokalit napříč Evropou, dalších necelých 50 se už nyní rychle staví.

Diskuze ke článku
Sch
Myslel jsem, ze tato stanice je tam do času, tedy do konce koncese za par let.
Petr
Zajímala by mne ta logika toho umístění. Panevropské to tedy rozhodně není.
Pokud bude ještě jedna mezi Brnem a Humpolcem, tak bych chápal, že chtějí mí hustější síť než Tesla. Pak Brno - Vídeň. Brno - Ostrava. Ostrava - Praha (severní cesta asi Hradec)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze