Magistrát města Plzně informoval o tom, že ještě letos spustí systém sdílení jízdních kol. Službu budou zajišťovat Plzeňské městské dopravní podniky a plánované výdaje na první tři roky činí 25 milionů korun, které půjdou na nákup kol, provoz a servis. Na financování se bude ale podílet i Plzeňský kraj.
„Rád jsem vyhověl resortnímu náměstkovi a věřím, že Plzeňané budou mít z novinky radost. Na projekt jsem z rozpočtu uvolnil celkem 25 milionů korun, díky spolupráci s Plzeňským krajem ale dostaneme pět milionů z této částky od hejtmanství zpět. Pevně věřím, že služba bude fungovat a že její uživatelé budou respektovat pravidla silničního provozu a budou se po Plzni pohybovat bezpečně,“ uvedl primátor Plzně Roman Zarzycký.
„Chceme, aby službu využívalo co nejvíce lidí, proto jsme i s ohledem na morfologii města zvolili elektrokola. Zaměřit se totiž chceme nejen na Plzeňany, ale také na ty, kteří denně do krajské metropole dojíždějí. Takových lidí je kolem čtyřiceti tisíc,“ doplnil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar, jenž dodal: „Neuspěli jsme ve dvou pokusech o externího dodavatele. V prvním výběrovém řízení uchazeči překročili stanovený finanční limit, do druhého se nikdo nepřihlásil. Zvolili jsme proto in-house model a zapojili naši městskou firmu. Inspirovali jsme se v jiných krajských městech, kde sdílená kola zajišťují také jejich vlastní dopravní podniky.“
V Plzni by měly být k dispozici ve čtyřech největších plzeňských obvodech a na všech konečných zastávkách městské hromadné dopravy k dispozici celkem tři stovky elektrokol. Specialitou největšího města západních Čech pak bude to, že půjde o tzv. staniční systém, takže kola nebude možné odstavovat na libovolných místech, ale pouze na předem definovaných stanicích. Odemknout je půjde virtuální Plzeňskou kartou v mobilním telefonu. Lidé, kteří mají minimálně měsíční předplatné na MHD, pak dostanou minimálně dvě výpůjčky denně zdarma, ostatní zaplatí korunu za minutu.

