Do texaské továrny dorazil obří lis Giga Press, již druhý po mateřském závodu ve Fremontu. I v Texasu vylepší výrobu karoserií tak, že jeden jediný obří výlisek zadní části Modelu Y nahradí 70 dílů a samozřejmě i jejich svařování. Výroba tak bude nejen rychlejší, ale i levnější. A výsledný výrobek nabídne lepší tuhost při nižší hmotnosti. Největší hydraulický lis na světě od firmy Idra si nechala Tesla vyrobit na zakázku a jeho blíže nespecifikovaná cena se podle kvalifikovaných odhadů počítá na miliony dolarů. Dokáže vyvinout upínací sílu od 55 000 do 61 000 kilonewtonů. Tesla těmito giganty postupně vybavuje všechny své továrny, do Texasu podle electrek.co zřejmě dorazil už čtvrtý.
Výroba Modelu Y, sestaveného ze dvou obřích výlisků (obdobným způsobem vzniká i přední část karoserie), už zkušebně proběhla, nic tedy zřejmě nebrání spustit v Texasu velkosériovou výrobu s jejich využitím. Otázkou zůstává, jak rychle se povede zavést baterie typu 4680, jejichž dodávky se zřejmě zadrhly a do výroby nejspíš dorazí později.
Another Giga Press for Giga Texas! This makes four. #Tesla #GigaTexas #Gigafactory pic.twitter.com/5vU9pawEyJ
— Jeff Roberts (@peterdog15) January 11, 2022
V tom je zásadní rozdíl, protože si spousta lidí myslí, že se jedná o díl karoserie (nebo karoserie spojené se šasim..) a že pak malý ťukanec znamená pro auto "totálku". To je ale obrovský omyl, poněvadž je to 100% díl podvozku. A opravitelnost je pak stejná jako u svařovaných dílů, protože když jsou poškozeny ty svařené díly, tak je stejně nikdo neopravuje a většinou se jedná o skutečnou "totálku".
Opravte si prosím tuhle chybu.
A ten kus (megacasting) není lisovaný (v aj. stamping), ale odlévaný (casting).
Nazvání Giga pressu lisem se však zdá v pořádku.
Ale není to "již druhý po mateřském závodu ve Fremontu", ale alespoň šestý (v USA). Ve Fremontu mají 2 a v Texasu už jsou 3 nainstalované. (Další mají v Číně a v Berlíně)