Elektrický Rolls-Royce Spectre je prodejní trhák. Zastínil i slavné SUV Cullinan

4
Elektrický Rolls-Royce Spectre je prodejní trhák. Zastínil i slavné SUV Cullinan
Fotografie: Rolls-Royce
  • Během celého minulého roku prodal Rolls-Royce 5 712 aut
  • V ČR se loni registrovalo devět elektrických modelů Spectre
  • Již letos se má představit druhý elektrický model značky

Když se poprvé představil model Spectre, jeho elektrický pohon mnohým fanouškům značky vyrazil dech. Najednou zde chyběl legendární benzinový dvanáctiválec, místo kterého se do útrob vozu nastěhoval elektromotor. Nyní to ale vypadá, že minimálně za loňský rok se elektrickému Rolls-Roycu dařilo, což dokazují prodejní statistiky. Těch si všiml insideevs.com a soudě podle dat je jasné, že Spectre strčil do kapsy zbytek modelové produkce. Za minulý rok se celkem prodalo 5 712 vozidel Rolls-Royce, přičemž to byl právě Spectre, který byl v Evropě nejúspěšnější. U nás v ČR se povedlo v minulém roce registrovat devět jeho kusů, což není vůbec málo.

Celosvětově byl Rolls-Royce Spectre druhým nejžádanějším modelem značky, a to i přes jeho nemalou cenovku. Model Spectre váží 2 975 kg, nabídne kufr o objemu 350 litrů a ve videu výše se můžete podívat na jeho podrobný test. Výkon 585 koní nás tehdy ohromil, stejně jako nálož luxusní výbavy, se kterou se nesetkáte nikde jinde, než právě u značky Rolls-Royce. Za prodejním úspěchem pak stojí hlavně to, že v kabině vozu je díky elektrickému pohonu nadmíra klidu a ticha. Přidejte k tomu jízdu jako na obláčku a rázem není divu, že Spectre zastínil i jinak žádaný model Cullinan, které nabízí čtyři místa k sezení, SUV karoserii a hlavně benzinový motor s objemem 6.8 V12.

Technické parametry Rolls-Royce Spectre

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 5 453 × 2 080 × 1 559 mm, 2 975 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon430 kW, 585 koní, točivý moment: 900 Nm
Baterie105 kWh (102 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 22,2 kWh / 100 km, dojezd: 530 km
Cena od12 000 000 Kč
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Naposledy upraveno: 11:53
Ať si obhájci spalovacích motorů tvrdí co chtějí a V12 jistě byl vrcholem luxusu, tak do limuzín elektromotor pasuje mnohem lépe. Absolutní ticho, bez vibrací, rozložené těžiště díky baterii. Teplo kdykoliv s kdekoliv bez nutnosti nechat běžet motor, pro čekání řidiče na manažera atd. A navíc díky mnohem levnější údržbě (proti V8 a V12) se i luxusní vozy mohou dostat více (i když slovo více je asi hodně silné) lidem. Ať již Rols nebo třeba Porsche Taycan, Lucid, TMS atd.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze