Jeep dodržel svůj slib a dnes představil novou verzi modelu Avenger. Nese označení 4xe a její hlavní předností je pohon všech kol. Ten je zde vytvořen za pomoci zadního elektromotoru s výkonem 21 kW, který dokáže nabídnout točivý moment až 1 900 Nm. Systémový výkon činí skromnějších 100 kW, což má zaručit zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost činí v případě verze 4xe velmi slušných 194 km/h a novinkou pro Avenger je zadní zavěšení typu multi-link. Pohon všech kol pak dokáže pracovat v několika režimech. Zadní elektromotor má redukci v poměru 22,7:1.
V rychlostech do 30 km/h je vždy aktivován pohon všech kol, který umí pracovat v poměru 50:50. Jakmile se rychlost 30 km/h překročí, až do 90 km/h se zadní elektromotor připojí pouze, když je potřeba. Po překročení tempa 90 km/h se pak z Jeepu Avenger 4xe stává klasická předokolka, čímž klesne spotřeba. Výrobce tvrdí, že Avenger 4xe zvládne až 40% stoupání, stejně tak to, že světlá výška je o jeden centimetr větší. Kdo má rád projížďky vodou, Avenger s pohonem všech kol zvládne až 40 cm hluboký brod. V rámci základní výbavy nechybí plastová ochrana podvozku a karoserie, tažné oko a střešní nosiče.
Součástí standardní výbavy jsou taktéž pneumatiky M+S, avšak za příplatek lze přikoupit jejich AllTerrain verzi. Jeep Avenger 4xe bude k dostání od konce letošního roku. Ceny ale výrobce zatím neprozradil.
Technické parametry Jeep Avenger (2022) 4xe
Kompletní specifikaceKonstrukce | crossover, 4 080 × 1 780 × 1 530 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | ? kWh (? kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od |