Continental vyvinul systém řízení teploty. Elektromobily budou o 25 % úspornější

Continental vyvinul systém řízení teploty. Elektromobily budou o 25 % úspornější
1
  • Elektromobily díky němu dojedou dál a rychleji se nabijí
  • Efektivní termomanagement je nezbytný i pro dosažení přísných emisních limitů
  • Sériová výroba zařízení pro elektromobily již byla spuštěna v Číně

Na konferenci Global Future Mobility 2018, která se konala v Chang-čou (Hangzhou), představil Continental – společnost zaměřená na nejmodernější technologie – systém inteligentního řízení teploty pro vozidla budoucnosti. Majitelé elektrických nebo hybridních vozů se dnes potýkají s tím, že v zimě nebo v létě výrazně klesá dojezd jejich automobilu, protože akumulátor významně vyčerpává energii nutnou k vyhřátí či ochlazení interiéru. Tento fenomén může při teplotách kolem -10 °C vést ke snížení dojezdu až o 40 %.

Technologická společnost Continental využívá své široké know-how z řady svých poboček ke kompenzaci těchto ztrát. Stávající a nové výrobky z různých oblastí mohou dobře posloužit k řízení energie potřebné k vyhřívání či chlazení celého vozu mnohem efektivnější cestou. Výsledkem je Systém řízení teploty. Jeho součást představuje modulární set, který usměrňuje proudění tepelné energie pro vyhřívání nebo chlazení na místa, kde je potřeba, aniž by docházelo k nežádoucím ztrátám. Nové vícecestné ventily CFCV (Coolant Flow Control Valves – Ventily pro řízený oběh chladiva) slouží k operativnímu přepínání mezi okruhy chlazení a topení, aby se dostupné teplo či chlad dostaly na nezbytná místa beze ztrát.

Význam Systému řízení teploty bude stále více růst u všech typů vozidel, protože významně zlepšuje úspornost provozu a tím pomáhá dosáhnout klíčových cílů, jako je minimalizace emisí CO2 a redukce dalších škodlivin,“ řekl Klaus Hau, vedoucí obchodní jednotky Senzory & Ovladače, která je součástí divize Pohonné systémy ve společnosti Continental. „Nicméně nejnáročnějším úkolem pro Systém řízení teploty jsou elektrická vozidla, kde je obzvlášť velký důraz kladen na zlepšení jízdního dosahu, zvláště pak za studeného nebo horkého počasí.“

Výroba Systémů řízení teploty již byla spuštěna, první velká objednávka pro elektrická auta je naplánována na závěr roku 2019.

Diskuze ke článku
Petr Hejna
Petr Hejna
Dojezd elektroautomobilu je dán v ideálních podmínkách - při ideální teplotě, bez topení chlazení, vyhřívání sedadel, stěrače, ... V reálném provozu proto je dojezd nižší. Pokud omezím ztráty, nebude úbytek dojezdu tak velký, ale automobil nedojede dál. Jenom se přiblíží "tabulkové" hodnotě od výrobce.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze