Changan představil elektrický model Nevo A06. Na nabíječce má být králem

1
Changan představil elektrický model Nevo A06. Na nabíječce má být králem
Fotografie: Changan
  • Na výběr je verze BEV a EREV
  • Nevo A06 se nabije z 10 na 80 % za 12 minut
  • K dostání budou tři kapacity baterie pro verzi EV

Společnost Changan včera oficiálně představila svůj nový sedan Nevo A06, který bude nabízen ve variantách BEV a EREV. Nevo A06 je vybaven baterií 6C, kterou lze podle vyjádření výrobce dobíjet maximální rychlostí jeden kilometr za sekundu. Takovou hodnotu dnes nenabízí prakticky žádná konkurence a Nevo A06 tak má být jedničkou v této disciplíně. Vstup novinky na čínský trh se očekává koncem tohoto roku a jedná se o velký sedan na platformě SDA (Super DNA) od společnosti Changan. Vůz měří do délky 4 885 mm, na šířku má 1 916 mm a na výšku měří 1 496 mm. Jeho cestující nebudou ochuzeni o pořádnou dávku prostoru, za což může rozvor 2 922 mm. Pro co nejlepší jízdní komfort a ovladatelnost využívá Changan Nevo A06 hliníkové dvojité lichoběžníkové zavěšení vpředu a pětiprvkovou zadní nápravu. Karoserie se pyšní součinitelem odporu vzduchu Cx 0,21 a na střeše vozu si můžete všimnout instalovaného LiDARu. Dále tu jsou tři radary v milimetrovém pásmu, 12 ultrazvukové radary a 11 kamer.

To pomáhá k dokonalé realizaci autonomní jízdy druhé úrovně. Za zmínku stojí, že přední část vozu má 2 258 mm široký světlomet s průchozím profilem, který se skládá z 236 LED diod, jež vytvářejí efekt „smajlíka“. Elektrická varianta bude k dispozici ve verzích s vysokým a nízkým výkonem. Vyšší specifikace se může pochlubit maximálním výkonem elektromotoru 210 kW (282 k), zatímco model s nízkým výkonem disponuje hodnotou 120 kW (161 k). Na výběr jsou dále tři kapacity (LiFePO) baterií: 42,12 kWh, 51,48 kWh a 63,18 kWh. K nim se řadí dojezdy 350 km, 440 a 510 km (přepočet z CLTC).

Elektrická verze bude dodávána s vysokonapěťovou 800V SiC platformou, což je jeden ze stavebních kamenů ultra rychlého nabíjení. Podle výrobce potrvá nabití baterie z 30 % na 80 % pouze 9 minut. Při klasické disciplíně „z 10 na 80 %“ pak máme očekávat čas maximálně 12 minut. V nabídce se kromě čistě elektrické verze objeví i varianta EREV. Ta je vybavena atmosférickým motorem o objemu 1,5 l s maximálním výkonem 72 kW, jakožto prodlužovačem dojezdu. Ten je spárován s elektromotorem o výkonu 120 kW a baterií s kapacitou 28,39 kWh. Changan Nevo A06 je pak po stránce výbavy maximálně vybaven. Kokpit je sice prostorný, ale nese se v minimalistickém duchu. Najdeme zde obdélníkový přístrojový panel za čtyřramenným volantem, plovoucí centrální ovládací obrazovku s čipem MTK8676, skrytý vývod klimatizace integrovaný do palubní desky a ambientní osvětlení s 256 barvami.

Zvukový systém je vybaven 20 reproduktory a v celém interiéru je také 38 odkládacích prostorů. U vyšších výbav je standardně k dispozici „dvoupatrová“ chladnička o objemu 9,5 l s teplotním rozsahem -5 °C až 50 °C. Horní patro chladničky má objem 4,9 l a spodní vrstva pak 4,6 l. Potěší i objemy kufrů, kdy ten přední (frunk) nabídne prostor o objemu 101 litrů. V klasickém zadním kufru se pak najde místo pro zavazadla o objemu až 656 litrů. Oba kufry je možné otevřít klepnutím na přední či zadní logo vozidla. Novinka již brzy vstoupí do prodeje, přičemž zatím nejsou stanoveny přesné částky za jednotlivá provedení.