Podle Marcuse Duesmanna, šéfa Audi, už brzy nebude rozdíl v profitabilitě elektrických a spalovacích modelů. Audi plánuje poslední spalovací motor dodat v roce 2033 (pokud o něj tou dobou ještě někdo bude stát) a již od roku 2026 uvádět výhradně elektrické novinky. Jenže během tohoto náročného a drahého období velkého přerodu automobilka nemíní podle electrek.co zpomalit produkci. Právě naopak, chce ji do konce dekády zvýšit o polovinu. Zatímco letos očekává prodej přibližně dvou milionů aut, ve velkém elektrickém roce 2030 už by ty miliony měly být tři. A drtivou většinu z nich by měla pohánět elektřina. Pochopitelně to bude stát velkou spoustu peněz, právě ty by měly generovat zisky z elektromobilů.
Komentář redakce
Těžko říci, nakolik je to střízlivé hodnocení aktuální situace a nakolik tak trochu zbožné přání, protože právě tento předpoklad Audi, které na elektromobilitu nejenže vsadilo všechny karty, ale nedávno dokonce oznámilo zrychlení jejích příprav, to nutně potřebuje, aby jeho astronomické investice zapracovaly tak, jak mají. Aktuálně se totiž hraje vabank; kdo zaváhá, ten do deseti let opustí mapu předních automobilek. Na toto prohlášení se dá pohlédnout i z druhé strany. Znamená to, že stávající elektromobily e-tron, Q4 e-tron a e-tron GT nejsou tak profitabilní jako obdobné spalovací modely. Audi investuje do zvýšení produkce, které by samo o sobě zisky mělo zlepšit. To by se mu mělo povést co nejdříve, jinak nebude moci vyrábět elektromobily dlouho. Každý ví, že Tesla má na svých elektromobilech obrovské hrubé marže, jenže ta za sebou netáhne těžkou kouli zmařených investic do výroby spalovacích modelů, které je nutné nejen odepsat, ale navíc i dále investovat do elektrického přerodu. Takže tradiční automobilky čeká řada nepopulárních rozhodnutí, včetně kanibalizace vlastních spalovacích modelů. Když to neudělají samy, udělá to za ně někdo jiný.