Tesla v minulosti neoplývala velkou škálou prodávaných modelů. V počátcích vyráběla automobilka pouze Roadster a později po ukončení jeho produkce opět jediný Model S. Nyní máme konečně i Model X, a tak je alespoň na výběr mezi sedanem nebo SUV. Budoucnost by ale měla být o mnoho pestřejší. Není jisté, jestli se všechny modely probírané níže podaří dotáhnout až do produkce, minimálně se však o nich v Kalifornii přemýšlí.
Tesla Model 3
První vůz vás určitě nepřekvapí, Model 3 je ale jistotou, která na trh zamíří co nevidět. Textů o rezervacích bylo napsáno snad miliony. Mělo by jít o dostupný automobil s cenou pod milion korun s dojezdem minimálně 300 kilometrů a autonomním řízením. Zájem o tohoto konkurenta například BMW 3 nebo Audi A4 je obrovský, nyní tedy nastává fáze, kdy musí automobilka zapracovat na rychlé a kvalitní produkci.






Tesla Model Y
Označení Model Y není oficiální, automobilka se ale vyjádřila o crossoveru postaveném na platformě Modelu 3. Ředitel Tesly Elon Musk se zmínil, že by toto malé elektrické SUV mělo mít „racčí křídla“ podobně jako velká Tesla Model X.
Tesla pick-up
Dostáváme se do vzdálenější budoucnosti, Elon Musk sní o elektrickém pick-upu již delší dobu. Pořád má ale prioritu Model 3, případně Model Y. Musk potvrdil, že jsou s pick-upem alespoň v první fázi vývoje, což však může znamenat cokoli. Prvního konceptu bychom se mohli dočkat v polovině roku 2017. Kdy si elektrický pick-up budeme moci koupit, je ještě ve hvězdách. Optimistické odhady mluví o roku 2019, otázkou je jestli bude v Evropě vůbec k dostání. Obrovské auta s korbou vzadu jsou spíše devizou amerického trhu.
Tesla minibus
Minibus od Tesla je na tom ve vývoji zhruba stejně jako pick-up. Alespoň víme, že by měl stavět na platformě Modelu X, což by mohlo zrychlit produkci.
Tesla Semi
Volvo, Renault i Mercedes svoje kamiony mají, tak proč ne Tesla? Elektrický kamion je vyvíjen v programu „Tesla Semi“, který vede Jerome Guillen, bývalý vedoucí projektu výroby Modelu S. Ještě předtím pan Guillen pracoval právě ve firmě Daimler, kde vedl vývoj kamionu Cascadia, který vidíte na obrázku. Autonomní řízení by na dálnicích nemělo být problém, otázka je, jak se vývojáři poperou s dojezdem a nabíjením jistě obrovských baterií. Opět to vypadá, že se bližších informací nedočkáme dříve než v druhé polovině roku 2017.
Zdroj: electrek.co
