Thor Industries usnadní elektrickým karavanistům život

2
Thor Industries usnadní elektrickým karavanistům život
Fotografie: Thor Industries
  • Rozšíření elektromobilního karavaninku brání velký vliv na dojezd
  • Řešení je přitom docela jednoduché

Nová doba si žádá neotřelá řešení. Společnost Thor Industries využila technického pokroku a představila koncept obytného vozu eStream. Ten se názvem i designem odkazuje na legendární americký karavan Airstream, jenž stejná firma dodnes vyrábí podle pravzoru z roku 1936 a stal se jednou z legend, která v padesátých letech změnila americký způsob života. Opět tedy nechybí proudnicová karoserie z leštěného hliníku s přiznaným nýtováním a nejmodernějším vnitřním vybavením. Jenže v podvozkové části se odehrála nová revoluce.

Pod obytnou částí se totiž nachází něco navíc; baterie, elektromotor, konektor a řídicí elektronika. Ano, eStream je povýšen z pasivní zátěže na aktivní hnací vozidlo, které dokáže přípřežnímu stroji (řečeno železničářskou terminologií) významně ulehčit práci. A to hned několika způsoby. Nutno dodat, že se to netýká jen elektromobilu, výhod přidaných koní může využívat i spalovací vozidlo. A po příjezdu na místo nastává druhé kolo. Není třeba složitě manévrovat, přívěs se prostě odpojí a s ovládáním přes aplikaci zajede na místo sám. A tam nastává třetí kolo – výkonné baterie bez problémů pokryjí spotřebu elektřiny a není třeba elektrická přípojka.

Za tím účelem byl vybaven dvěma nezávislými pohonnými jednotkami ZF, z nichž každá obsahuje elektromotor a reduktor. Na při záběru pomáhají s pohonem, při brzdění rekuperují. A energii pomáhají získávat i velké FVE panely na střeše. Tím ovšem chytré nápady nekončí – na čele přívěsu je velký monitor, který promítá záběry z kamery na zádi. A umístěn je tak, aby byl vidět ve vnitřním zpětném zrcátku tažného vozidla. Jeho řidič tak získává mnohem lepší přehled o dění za soupravou, což je obecně jedna ze slabin jezdění s karavanem.

Diskuze ke článku
Danny Czech
Danny Czech
Zajímalo by mě, jak tohle bude řešeno legislativně a prakticky. V současné době má auto v techničáku kolik může táhnout. Tady to teoreticky bude nula až do doby, kdy dojde baterie a pak nastane problém, protože váha toho přívěsu bude skoro určit vyšší než co zvládne auto a tažné zařízení.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze