Caddy je aktuálně prodáván v páté generaci a opět je k dispozici verze Maxi. Ta nabízí mnohem více prostoru pro posádku a dává možnost různým úpravám, například pro přespání. Do testu dorazila verze eHybrid, která kombinuje benzinový motor 1.5 TSI s elektromotorem a baterií. Díky tomu je zaručen výkon 150 koní a ve výbavě Style se jedná o hodně dobře vybavený rodinný vůz, který s přehledem pojme sedm cestujících. Jaká je ale německá dodávka ve skutečnosti? Už jsme přinesli test spotřeby, který se týkal užitkové verze Maxi Cargo. Osobní verze je ale určena pro rodiny a ty, kteří chtějí co nejvíce místa v luxusním balení. Není divu, že kromě pohledného metalického laku mě vůz rozmazloval ergonomicky tvarovaným sedadlem řidiče, které sice nemůže mít elektrické ovládání, ale i tak se v něm sedí dobře. Samozřejmostí jsou LED světlomety, bohaté odkládací prostory všude možně v kabině a druhá a třetí řada sedadel si může nastavit svůj vlastní výdech klimatizace.
Technické parametry Volkswagen Caddy Maxi (2025) eHybrid
Kompletní specifikace| Konstrukce | dodávka, 4 853 × 1 855 × 1 818 mm, 1 967 kg |
|---|---|
| Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
| Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 320 Nm |
| Baterie | 21 kWh (19,7 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 40 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
| Cena od | 1 074 900 Kč |
Ta je ale řešena jednodušším způsobem, což znamená, že na stropě vozu v zadní části rozhodně nehledejte samostatný ovládací panel. Ten nabízí až větší Multivan, zatímco Caddy spoléhá výhradně na velkou mřížku vpředu nad hlavami řidiče se spolujezdcem. Skrze ni klimatizace vpředu odsává vzduch z přední části do zbytku vozu, čímž se ale nemusí dosáhnout požadované teploty ze strany zbylých cestujících. Uvnitř je pak Caddy založený na ergonomii typické pro VW. Znamená to především tvrdé plasty ve spodních částech dílů. Naopak měkčené materiály najdeme hlavně na místech, kam si cestující odkládají ruce. Verze Maxi je po stránce prostoru opravdu nadstandardní, ačkoliv již u čtvrté generace jsem často kritizoval místo pro nohy na druhé řadě sedadel. Dělená lavice totiž není posouvatelná, což může znamenat, že řidič se 185 cm si zkrátka nesedne sám za sebe.
Co se týče palubních přístrojů a výbavy, Caddy je obecně zase o kousek kvalitnější a vybavenější než předchůdce. Přístrojová deska je přehledná, infotainment pracoval překvapivě rychle a bez záseků a z pozice řidiče jsem měl možnost automatické převodovce se šesti stupni sám „říci“ skrze pádla pod volantem, jaký převod chci mít právě zařazený. Kabina je přehledná a cením volant s fyzickými tlačítky. Ta nahradila dotyková, která jsme ještě nedávno mohli vídat v mnoha současně produkovaných modelech Volkswagen. I tak se ale v kabině najdou místa, kde je vše dotykové a ještě pokryté lesklým černým plastem. To přináší větší znečistění po delší době používání vozu a například na nastavení klimatizace skrze dotykové ovládání jsem si nezvykl ani po týdnu.











Nejdůležitějším aspektem testovaného vozu je ale pohonná jednotka. Základ zde tvoří 1,5litrový benzínový motor o výkonu 85 kW, který je spojený s elektromotorem. Dohromady je zde k dispozici systémový výkon 110 kW (150 koní) a 350 Nm točivého momentu. Šestistupňový automat DSG perfektně zvládal hladké přepínání mezi elektromotorem a spalovacím agregátem, kdybych se nedíval na digitální palubní desku, vlastně o tom ani nevím. Odhlučnění motoru je totiž na velmi vysoké úrovni a také přechody elektřina/benzin jsou naprosto neznatelné. Horší to je s brzdami, které jsou sice za běžných okolností dostatečně silné, ale v elektrickém režimu se rekuperace často „prala“ s klasickými ocelovými brzdami. Kvůli tomu jsem zažil hned dvakrát dost nepříjemnou chvíli, kdy Caddy eHybrid odmítal pořádně zabrzdit. Teprve po chvíli si technika uvědomila, že je potřeba „něco víc“ a brzdy najednou fungovaly více, než už jsem v tu chvíli potřeboval.
Volkswagen by tak měl ještě trochu doladit brzdnou sílu a rozdělení práce mezi elektromotorem a fyzickou brzdnou soustavou. Baterie vozu má čistou kapacitu 19,7 kWh, což mi během testu postačilo k ujetí 90 km čistě na elektřinu. Největší výhodou je i možnost DC nabíjení, a to výkonem 40 kW. Plnou baterii tak máte zpět za něco málo přes 40 minut. Po ujetí 540 km jsem evidoval průměrnou spotřebu paliva 1,7 l na 100 km a 20,6 kWh na 100 km. Kdo by pak raději volil AC nabíjení, výrobce to umožňuje výkonem až 11 kW. Caddy Maxi Style je pak na cestách hodně příjemným společníkem. Může za to totiž jeho komfortně naladěný podvozek, který sice nemá možnost volby tuhosti, ale díky 17" diskům v rámci výbavy Style je jízda příjemně plavná. Sportovní tempo vozu samozřejmě nevoní a hlavním revírem, kde se bude vůz cítit jako ryba ve vodě, jsou dálnice.













Tam dokáže jet až 183 km/h, přičemž v kabině je i ve vyšších rychlostech stále příjemné ticho na to, aby si posádka mohla klidným hlasem povídat. Osobní verze je tedy skvělým univerzálem a vlastně i kompromisem v případě, že někomu nevystačí peníze na větší a prostornější Multivan eHybrid. Zamrzí ale nemožnost posuvu zadní lavice, což bych u takového vozu rozhodně nečekal. Dále tu máme příplatkovou výbavu, která je i pro výbavu Style možná až moc bohatá a zákazník se nebude stačit divit, co vše si ještě může přikoupit. Cena vozu tak s klidem může přesáhnout částku 1,2 milionu korun, a to stále nebudete mít ve vozidle vše.
K dostání jsou pak i další typy motorizací, kde již nechybí pohon všech kol. Ten pro verzi eHybrid mít nelze, což je škoda. Testovaný vůz každopádně ukázal, že dokáže bez problému plnit většinu každodenních úkolů, a to jak ve městě, tak na dálnici. Výkon 150 koní stačí pro většinu situací, které vás mohou na silnicích potkat. Za mě je Caddy Maxi eHybrid ideálním rodinným přepravníkem pro sedm, ačkoliv do budoucna má Volkswagen stále prostor pro zlepšení.
foto: fDrive.cz