Toyota Yaris Hybrid
test

Toyota Yaris Hybrid

Miláček do města
2

Toyota je průkopníkem hybridních technologií, a tak není divu, že v repertoáru této japonské automobilky najdeme hned několik modelů s hybridním či plug-in hybridním pohonem. A to dokonce i modely, které si koupíte spíše do města. A v tom se Toyota liší. Na trhu prakticky nenajdete konkurenční (v dobrém slova smyslu) „nákupní tašku“ s hybridním pohonem. U Toyoty však ano - Yaris Hybrid.

Design a karoserie: Xhybrid

Po designové stránce si ihned všimnete přídě ve tvaru písmena „X“. Vypadá to celkem hezky, futuristicky. Hezké disky kol také udělají své, ale jinak nic velkolepého nečekejte. Přednost Toyoty Yaris Hybrid totiž tkví v něčem úplně jiném. Všeobecný mýtus, že japonská auta nejsou designově příliš povedená, je zde vyvrácen. Yaris rozhodně není ošklivý.

Toyota po designové stránce odvedla zajímavou práci, která se od konkurence značně liší. I díku tomu tento design jen tak nezestárne.

Technika a výbava: to je oč tu běží

Pod kapotou Toyoty Yaris Hybrid pracuje 1,5litrový atmosférický motor a elektromotor. Kombinovaný výkon činí 100 koní. Největším benefitem tak má být nízká spotřeba. Výkon se přenáší na přední kola přes převodovku e-CVT. Ta funguje zcela jinak, než je většina řidičů zvyklá ze svých Fabií a podobných vozidel. Každopádně neříkáme, že je špatná.

Věděli jste, že Toyota nedávno oslavila dvacetiny svého prvního hybridu?

Yaris Hybrid je skutečně pouze hybrid. Nenabijete ho tedy ze zásuvky. Baterie má malou kapacitu a ačkoli aktivovat čistě elektrický mód teoreticky můžete, v praxi se nám to nepovedlo. Yaris Hybrid funguje tak, že vám neustále pomáhá při rozjezdech. Jakmile sundáte nohu z plynu, tak se spalovací motor uspí a vy plachtíte či jedete na elektřinu. Elektromotor vám skutečně pomáhá, co mu síly stačí. K dispozici jsou dva rekuperační režimy. Jeden je standardní a ten druhý, který si zvolíte voličem převodovky, rekuperuje více, a tak se hodí především do města. Mimochodem věděli jste, že Toyota nedávno oslavila dvacetiny svého prvního hybridu?

Co se týká výbavy, tak k dispozici máte 4,2palcový dotykový displej s navigací. Běží na něm systém Toyota Touch 2, kterému jsme se podrobně věnovali v testu modelu Corolla. Dále nechybí vyhřívaná sedadla či tempomat ani bezpečnostní prvky jako předkolizní bezpečnostní systém, který v případě vašeho nereagování umí sám zastavit před překážkou.

Technické parametry Toyota Yaris Hybrid (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 945 × 1 695 × 1 510 mm, 1 565 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon100 koní, toč. moment: 111 Nm / 4 400 ot./min
Baterie?
SpotřebaKombinovaná: 3,6 l / 100 km
Infotainment4,2" dotykový displej
Cena387 900 Kč
Diskuze ke článku
Pavel
Dobrý den, rád bych upřesnil věc dvojího rekuperačního cyklu. Jde o mýtus, který se vyskytuje v mnoha článcích. Režim “B” na voliči řadící páky není určen k lepší rekuperaci energie. Jde o režim motorové brzdy, viz. návod k obsluze, případně vyzkoušejte. Typicky to lze např. z kopce, pojedete 40km/h. V normálním stavu bez zapnutého spalovacího motoru. Jakmile přesunete volič do pozice B, připojí se spalovací motor, který začne brzdit svou kompresí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze