Toyota Yaris Hybrid
test

Toyota Yaris Hybrid

Miláček do města
2

Toyota je průkopníkem hybridních technologií, a tak není divu, že v repertoáru této japonské automobilky najdeme hned několik modelů s hybridním či plug-in hybridním pohonem. A to dokonce i modely, které si koupíte spíše do města. A v tom se Toyota liší. Na trhu prakticky nenajdete konkurenční (v dobrém slova smyslu) „nákupní tašku“ s hybridním pohonem. U Toyoty však ano - Yaris Hybrid.

Design a karoserie: Xhybrid

Po designové stránce si ihned všimnete přídě ve tvaru písmena „X“. Vypadá to celkem hezky, futuristicky. Hezké disky kol také udělají své, ale jinak nic velkolepého nečekejte. Přednost Toyoty Yaris Hybrid totiž tkví v něčem úplně jiném. Všeobecný mýtus, že japonská auta nejsou designově příliš povedená, je zde vyvrácen. Yaris rozhodně není ošklivý.

Toyota po designové stránce odvedla zajímavou práci, která se od konkurence značně liší. I díku tomu tento design jen tak nezestárne.

Technika a výbava: to je oč tu běží

Pod kapotou Toyoty Yaris Hybrid pracuje 1,5litrový atmosférický motor a elektromotor. Kombinovaný výkon činí 100 koní. Největším benefitem tak má být nízká spotřeba. Výkon se přenáší na přední kola přes převodovku e-CVT. Ta funguje zcela jinak, než je většina řidičů zvyklá ze svých Fabií a podobných vozidel. Každopádně neříkáme, že je špatná.

Věděli jste, že Toyota nedávno oslavila dvacetiny svého prvního hybridu?

Yaris Hybrid je skutečně pouze hybrid. Nenabijete ho tedy ze zásuvky. Baterie má malou kapacitu a ačkoli aktivovat čistě elektrický mód teoreticky můžete, v praxi se nám to nepovedlo. Yaris Hybrid funguje tak, že vám neustále pomáhá při rozjezdech. Jakmile sundáte nohu z plynu, tak se spalovací motor uspí a vy plachtíte či jedete na elektřinu. Elektromotor vám skutečně pomáhá, co mu síly stačí. K dispozici jsou dva rekuperační režimy. Jeden je standardní a ten druhý, který si zvolíte voličem převodovky, rekuperuje více, a tak se hodí především do města. Mimochodem věděli jste, že Toyota nedávno oslavila dvacetiny svého prvního hybridu?

Co se týká výbavy, tak k dispozici máte 4,2palcový dotykový displej s navigací. Běží na něm systém Toyota Touch 2, kterému jsme se podrobně věnovali v testu modelu Corolla. Dále nechybí vyhřívaná sedadla či tempomat ani bezpečnostní prvky jako předkolizní bezpečnostní systém, který v případě vašeho nereagování umí sám zastavit před překážkou.

Technické parametry Toyota Yaris Hybrid (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 945 × 1 695 × 1 510 mm, 1 565 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon74 kW, 100 koní, točivý moment: 111 Nm / 4 400 ot/min
Baterie?
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: 3,6 l / 100 km
Cena od387 900 Kč

Interiér: naučí vás skromnosti

Nečekejte nikde přemíru kůže, karbonu či dalších drahých materiálů. Toyota Yaris Hybrid má za málo peněz nabídnout hodně muziky a nízkou spotřebu. A to se daří. V interiéru před volantem najdete místo otáčkoměru ukazatel výkonu. Jednoduše řečeno zde máte vše co potřebujete, ale žádný luxus navíc. Přece jen tu pořád hovoříme o městském autě a nikoliv o dálniční střele, kde budete trávit celé dny.

Prostoru interiér nabízí dostatek, ale na zadní sedadla usaďte spíše děti, klidně i v dětské sedačce. Baterie leží pod sedáky zadní lavice, takže velikost zavazadelníku nijak neutrpěla a nabízí 286 litrů. Naopak s nádrží na pouhých 36 litrů budete na benzince poměrně často.

Interiér není až tak dobře zpracovaný jako menší koncernové vozy. Najdete zde levnější plasty či subtilní loketní opěrku. Rozmístění některých ovládacích prvků kolem ruční brzy není nejšťastnější, ale na vše si zvyknete. I proto, že auto v podobné velikosti s hybridním pohonem budete shánět horko těžko.

Chytré systémy a funkce: sympaťák Toyota Touch Pro 2

Základ uvnitř Yarisu tvoří 4,2palcový TFF dotykový displej, na kterém běží systém Toyota Touch Pro 2. Dále Yaris nabídne například adaptivní tempomat a nechybí ani USB porty, což například u některých prémiovek není standardem, jak by se mohlo zdát. Samozřejmost představuje klimatizace, palubní počítač i navigace.

Jízdní vlastnosti a spotřeba: jedna velká hra

Po prvních pár kilometrech si budete muset zvykat především na brzdový pedál. Ten nejdříve nereaguje a snaží se maximálně rekuperovat. Jakmile ho přišlápnete více, najednou se probere. Jde jen o sílu zvyku. Po pár kilometrech si na vše zvyknete.

Jednoduše řečeno, s Yarisem je to jenom jedna velká hra, zda dokážete jeho technologie využít ve svůj prospěch či nikoli.

Výkon Yarisu stačí, však také pohotovostní hmotnost je jen 1 170 kilogramů. Své udělá i okamžitě dostupný točivý moment, takže akcelerace na prvních pár desítek kilometrů v hodině je dobrá. Jak bylo řečeno, dálniční střela Yaris rozhodně není, ale nebojí se jí. Zrychlení z klidu na sto proběhne za více jak 11 sekund.

Osobně se mi s Yarisem jezdilo dobře. Baví mě ta hra o minimální spotřebu, což rozhodně nemusí znamenat pomalou jízdu, ale jen dokonalou souhru s hybridním pohonným ústrojím. Když se snažíte, za 4 litry se jezdit dá. Když to neřešíte, atakovat šest i více litrů není takový problém. Kombinovaná spotřeba se tak ve výsledku může dostat na pět litrů. Jednoduše řečeno, s Yarisem je to jenom jedna velká hra, zda dokážete jeho technologie využít ve svůj prospěch či nikoli.

Podvozkově je Yaris naladěný komfortně. Motor vpředu a baterie vzadu mají nadvědomí až nečekanou neutralitu. V zatáčkách díky nízkému těžišti Yaris překvapí, každopádně jeho přednosti jsou úplně někde jinde.

Galerie

Zhodnocení

Osobně se mi Yaris líbí. Nabídne vám možnost zvolnit a hrát si se spotřebou. Naopak pokud spěcháte, tak to prostě neřešíte a jedete. Poměr výkonu a váhy je v pohodě, takže Yaris zvládne i rychlejší cestování na dálnici. Po technologické stránce zde můžete mít vše podstatné, ať už jde o komfortní nebo bezpečnostní prvky. Jediné co rozhodne je design a samozřejmě cena. Ta startuje na 387 900 Kč za výbavu Live, kde chybí například systém Toyota Touch 2, vyhřívaná sedadla nebo elektricky ovládaná okna.

toyota-yaris-hybrid-2017
Klady
  • jízdní vlastnosti
  • netradiční design
  • spotřeba
Zápory
  • vyšší cena
  • horší interiér
Diskuze ke článku
Pavel
Dobrý den, rád bych upřesnil věc dvojího rekuperačního cyklu. Jde o mýtus, který se vyskytuje v mnoha článcích. Režim “B” na voliči řadící páky není určen k lepší rekuperaci energie. Jde o režim motorové brzdy, viz. návod k obsluze, případně vyzkoušejte. Typicky to lze např. z kopce, pojedete 40km/h. V normálním stavu bez zapnutého spalovacího motoru. Jakmile přesunete volič do pozice B, připojí se spalovací motor, který začne brzdit svou kompresí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze