Peugeot e-408 poprvé v Česku
test

Peugeot e-408 poprvé v Česku

Velké pohodlí, malá baterie

Nový Peugeot e-408 dorazil na český trh jako elegantní elektrický fastback, který přináší do segmentu středně velkých elektromobilů atraktivní styl a zároveň se vejde pod hranicí jednoho milionu korun. Vůz sází na pohodlný podvozek, nabízí pro Peugeot známý interiér a baterii o kapacitě 58 kWh, která slibuje dojezd až 453 km dle WLTP. V prvních jízdních dojmech jsme zjišťovali, jak se novinka chová na silnici a co nabídne řidičům v reálném provozu.

Peugeot e-408 zaujme ještě dřív, než otevřete dveře. V segmentu středně velkých elektrických modelů stojí e-408 trochu samostatně jako fastback s crossoverovými proporcemi, nízkou linií střechy a dynamickou zadní partií. Délka přes 4,7 m umožnila vytvořit elegantní siluetu, která působí výrazně sportovněji než u běžných sedanů nebo SUV. Pět dveří s dlouhým sklem vytváří efekt stylizovaného GT.

Jaký je stylový Peugeot 408 v elektrické verzi?

Vepředu dominuje maska s novým znakem Peugeot a ostře řezaná světla. Typické zadní světlomety se třemi drápy dobře navazují na současnou identitu značky a celek působí dravě i moderně. Zajímavé je, že elektrickou verzi na první pohled vůbec nepoznáte. Nejsou tu žádné specifické odlišnosti, žádné e-detaily, dokonce ani poznávací znamení v masce. Změna je teprve vzadu, kde najdeme označení e-408.

Peugeot E-408

Interiér: malý volant a displej vysoko

Uvnitř je atmosféra typická pro Peugeot. Znovu zde najdeme malý volant umístěný níže, nad ním vysoko položený digitální i-Cockpit a centrální displej infotainmentu doplněný o dotykovou lištu zkratek. Toto řešení vyžaduje krátkou adaptaci, ale po pár minutách se dá ocenit přirozený posez a dobrá ergonomie.

Peugeot E-408

Sedadla jsou komfortní, měkčího, francouzského naladění a s příjemným bočním vedením. Materiály v přední části působí hodnotněji. Najdete zde měkčené plochy, látkové a koženkové výplně, decentní dekor a pro Peugeot tradiční prošívání. Vzadu už je situace jednodušší, máme zde více tvrdých plastů, méně ozdobných prvků, ale to je u této kategorie běžné.

Překvapivě dobrý je prostor na zadních sedadlech. I přes výrazně svažující se střechu jsem měl ještě zhruba dva centimetry nad hlavou. Prostor na kolena je také nadprůměrný – pokud máte méně než 190 cm, neměl by být problém s komfortem ani na delší cestě. Jediným prvkem, který naznačuje kompromis platformy, je centrální tunel v kabině. Elektrická auta obvykle nabízejí rovnou podlahu, tady však zůstává tunel jako pozůstatek konstrukce pro spalovací verzi.

Kufr nabízí 471 l, což je na tuto kategorii solidní. Navíc je tvarově dobře využitelný. Pod podlážkou je pak ještě menší úložný prostor, byť absence předního kufru některým může chybět. Platforma je stále společná pro spalovací i hybridní verzi, „frunk“ se sem tak nevešel.

Technika: starší platforma je znát

Ačkoliv přichází na trh až nyní, stojí Peugeot e-408 na starší platformě EMP2, kterou Stellantis využíval pro více typů pohonů. Nevyužívá tak nejnovější STLA Medium, na které stojí například modely 3008 nebo 5008. Proto zde máme baterii o kapacitě 58 kWh využitelné energie a elektromotor s výkonem 115 kW (156 koní) na přední nápravě. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 7,2 s, maximální rychlost je omezena na 160 km/h.

Peugeot E-408 2024 58 kWh

Rozměry4 687 × 1 859 × 1 478 mm, 1 879 kg
Výkon115 kW
Baterie62 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd453 km (WLTP)

Spotřeba a dojezd jsou vzhledem k velikosti vozu adekvátní. WLTP udává 453 km. V reálu se budete pohybovat přibližně mezi 350 a 400 km podle stylu jízdy a teplot. Během testování s polovinou baterie (52 %) vůz ukazoval dojezd 192 km, což přesně odpovídá předpokladům.

Peugeot E-408

Rychlonabíjení dosahuje maximálně 120 kW, takže 10–80 % zvládne auto zhruba za 30 minut. Dnes už sice existují vozy s výrazně vyšším výkonem, ale vzhledem k ceně a kapacitě baterie je tento parametr ještě únosný

Infotainment a ovládání

Centrální dotykový displej doplňuje lišta dotykových zkratek, kterou si lze přizpůsobit. Rychlost reakcí je dostatečná, ovládání intuitivní a rozvržení obrazovek vychází ze současných modelů značky. Výhodou je, že mezi rychlými volbami lze mít klimatizaci nebo navigaci vždy dostupné.

Peugeot E-408

Jak jezdí?

Vyjíždím a užívám si snadného ovládání, malého a do ruky dobře padnoucího volantu a pohodlného podvozku. Důležitým prvkem jsou pádla pod volantem, kterými si řidič volí úroveň rekuperace. Na nejsilnější úroveň auto zpomaluje velmi výrazně, ale nezastaví až do úplného stání, nemáme tu tak plné jednopedálové ovládání. Obecně je Peugeot e-408 zaměřen na komfort, nikoli na dynamiku. Podvozek je měkce naladěný, výborně filtruje nerovnosti a jízda působí příjemně plavně. V některých situacích mi připomněl Volkswagen ID.7, který rovněž staví na pohodlí a komfortním odpružení. V režimu Sport auto reaguje svižněji, ale fyziku nepřekoná. Je to příjemně dynamická předokolka, která umí rychle zabrat, ale sportovní projev nečekejte, to ani není jeho úkol. V běžném provozu výkon plně postačí a auto působí vyváženě a jistě.

Peugeot E-408

Dostupnost, výbavy a cena

Peugeot e-408 je již k dispozici v českém ceníku a je možné jej objednávat. Pro první zákazníky budou vozy dostupné v průběhu nejbližších týdnů – distribuce do showroomů už začala a automobilka postupně rozšiřuje nabídku výbav. Ceny začínají na 969 000 Kč včetně DPH za verzi, kterou jsme testovali. Vyšší výbavy a různé doplňky mohou cenu posunout, ale Peugeot zde záměrně míří pod hranici jednoho milionu, aby nabídka působila konkurenceschopně vůči crossoverům a sedanům střední třídy. Vzhledem k velikosti a designu jde o velmi zajímavé umístění. Je zřejmé, že Peugeot si je vědom konkurence se silnějšími bateriemi, a proto se snaží zaujmout cenou, aby z e-408 vytvořil atraktivní volbu pro zákazníky, kteří chtějí styl, komfort a prostornost.

Verdikt

Nový Peugeot e-408 nás zaujal hlavně designem, prostorem a komfortem. Není technologickou revolucí, nesnaží se konkurovat nejmodernějším elektromobilům s 800V architekturami, ale sází na osvědčenou techniku a atraktivní cenu. Je to ideální volba pro ty, kteří chtějí elegantní fastback, prostorný interiér, pohodlné cestování a rozumný elektrický dojezd. Menší baterie i výkon nabíjení jsou kompromisy, ale za danou cenu dávají smysl. Kdo hledá maximum techniky, najde ji jinde, kdo chce ale styl a pohodlí, ten bude s e-408 spokojen.

Plný test, včetně dálničního dojezdu, nabíjecích křivek, měření reálné spotřeby a celodenního provozu, přineseme na fDrive.cz už brzy.

Foto: fdrive.cz

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze