Nedávno jste si na fDrive.cz mohli přečíst náš podrobný a standardizovaný test spotřeby Peugeotu e-2008 na okruhu, na kterém testujeme všechny elektromobily a hybridy. Rozhodli jsme se ale ověřit, jak si Peugeot vede i na další trase při cestě napříč republikou, a to při nízkých teplotách.
Moje cesta vedla z vesnice Psáře po dálnici D1 do Prahy a poté přes Mladou Boleslav, s krátkou zastávkou a odbočkou v Benátkách nad Jizerou, do vesnice Pecka v Podkrkonoší. Většina trasy vedla po dálnici, z Mladé Boleslavi pak po silnicích 1. třídy. Zpět pak vedla trasa jen do Prahy do ulice Pražská. Celý výlet měří 291 km a na auto určené zejména pro městský a příměstský provoz s baterií o využitelné kapacitě 45 kWh je to už relativně dlouhá trasa. Dle našeho standardizovaného testu spotřeby by mělo auto v tomto režimu s převládajícím podílem dálnic zvládnout zhruba 200 kilometrů dojezdu, takže je jasné, že budeme muset nabíjet. Díky podpoře ultrarychlého nabíjení výkonem 100 kW by ale nabíjení mělo být na cestě velmi rychlé.
Teplota byla pouze 1 °C nad nulou a ze Psář jsem vyjížděl s vyhřátým autem, ale nabitým jen na 75 %. Ne že by to byl záměr. Večer před testem jsem po příjezdu auto připojil na 11kW wallbox a hned se zahájilo nabíjení. Díky výkonné palubní nabíječce s 11 kW by nabití bylo otázkou hodiny. Ale po deseti minutách jsem přišel zpět k autu a odemkl ho, protože jsem si v něm zapomněl nějaké věci. Problém je, že po zamčení auta už se nabíjení neobnovilo a vzhledem k příliš nefungující mobilní aplikaci k autu jsem se o tom nedozvěděl. To je poměrně nepříjemná vlastnost Peugeotu, na kterou je potřeba dávat si pozor. Je tedy jasné, že nabít budu muset mnohem dříve, než jsem měl původně v plánu.
Nízká venkovní teplota a dálnice je kombinace, která se Peugeotu úplně nelíbí. Spotřeba za první část trasy o délce 116 kilometrů činila 20,3 kWh na 100 km. K nabíjení jsem si vybral zbrusu nové ultrarychlé nabíječky v Mladé Boleslavi od Ško-Energo, ke kterým jsem dorazil pouze s 10 % nabití. Auto jsem hned připojil, ale i zde se ukázala náchylnost auta na nízké teploty a nabíjení se zahájilo výkonem jen kolem 73 kW a dostal jsem se maximálně na 78 kW. Přitom z našich testů víme, že nová platforma PSA oněch 100 kW zvládne bez problému, jak jsme se mohli přesvědčit například z našeho testu Opelu Corsa-e. To však bylo v létě. Je tedy vidět, že auto je náchylné na nízké teploty a ani více než hodinová jízda po dálnici neohřeje baterii natolik, aby byl použit maximální nabíjecí výkon.
Peugeot e-2008
Rozměry | 4 300 × 1 770 × 1 530 mm, 1 548 kg |
---|---|
Výkon | 100 kW |
Baterie | 50 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 345 km (WLTP) |
I když byl maximální výkon znatelně nižší, než jsem očekával, na nabíjecí stanici jsem strávil jen 15 minut a odjížděl jsem s 50% nabitím, což mi dle aplikace A Better Route Planner bohatě stačilo na další cestu. Odskočil jsem si na toaletu, koupil kávu a mohl jsem pokračovat v jízdě. Do Pecky jsem po 60 kilometrech, které vedly převážně po silnicích první třídy a mírně do kopce, dorazil s 25 % nabití baterie, což značí při plně nabité baterii teoretický celkový dojezd 240 kilometrů v těchto podmínkách. Na cestě zpět jsem nabil na taktéž nové nabíječce ČEZu v Jičíně, ke které jsem přijížděl s 16 % baterie, přičemž celkově jsem na této trase po okresních silnicích na trase dlouhé 88 kilometrů měl spotřebu 18,9 kWh/100 km. Teplota činila stále pouze 5 °C. I přestože nabíječka ČEZu je pouze o výkonu 50 kW, byla i tato nabíjecí zastávka velmi krátká – pouze 19 minut a využil jsem ji na rychlý oběd.
Do Prahy jsem pak dorazil po 85 kilometrech se spotřebou 20,1 kWh/100 km a pouze se 4 % nabití baterie, kdy už byl omezen výkon. Celková spotřeba se při těchto nepříznivých podmínkách tak za celou trasu pohybovala dle palubního počítače kolem 20 kWh/100 km, teoretický dojezd tak činí zhruba 220 kilometrů. Je škoda, že Peugeot trpí bugem, kdy odečítá spotřebu při nabíjení, pokud je auto zapnuté, nemůžeme tedy poskytnou screenshot celkové spotřeby za celý test.
Test je o ničem, chybí tam info ,co všechno bylo v autě zapnuté, jakou teplotou bylo auto vyhřáté, jestli byly vyhřívané sedačky a další.
Příště prosím test doplněny o tyto údaje. Jo a moje 208 stala po jednom roku 250 tis. Kolik asi stojí e-208 850 tis. ???
Ten rozdíl nemohu za celý život utratit za paluvo servis.