Jaký má Peugeot e-2008 praktický dojezd po Česku za nízkých teplot?
test

Jaký má Peugeot e-2008 praktický dojezd po Česku za nízkých teplot?

8

Celková spotřeba se pohybovala kolem 20 kWh/100 km. Otestovali jsme však nejen spotřebu, ale také maximální výkon nabíjení při nízkých teplotách na cestě dlouhé skoro 300 km. To vše v autě určeném hlavně pro městský a příměstský provoz. A jak to dopadlo? To zjistíte na řádcích níže.

Nedávno jste si na fDrive.cz mohli přečíst náš podrobný a standardizovaný test spotřeby Peugeotu e-2008 na okruhu, na kterém testujeme všechny elektromobily a hybridy. Rozhodli jsme se ale ověřit, jak si Peugeot vede i na další trase při cestě napříč republikou, a to při nízkých teplotách.

Trasa testu

Moje cesta vedla z vesnice Psáře po dálnici D1 do Prahy a poté přes Mladou Boleslav, s krátkou zastávkou a odbočkou v Benátkách nad Jizerou, do vesnice Pecka v Podkrkonoší. Většina trasy vedla po dálnici, z Mladé Boleslavi pak po silnicích 1. třídy. Zpět pak vedla trasa jen do Prahy do ulice Pražská. Celý výlet měří 291 km a na auto určené zejména pro městský a příměstský provoz s baterií o využitelné kapacitě 45 kWh je to už relativně dlouhá trasa. Dle našeho standardizovaného testu spotřeby by mělo auto v tomto režimu s převládajícím podílem dálnic zvládnout zhruba 200 kilometrů dojezdu, takže je jasné, že budeme muset nabíjet. Díky podpoře ultrarychlého nabíjení výkonem 100 kW by ale nabíjení mělo být na cestě velmi rychlé.

Peugeot e-2008 je pohledný a překvapivě prostorný cross-over

Teplota byla pouze 1 °C nad nulou a ze Psář jsem vyjížděl s vyhřátým autem, ale nabitým jen na 75 %. Ne že by to byl záměr. Večer před testem jsem po příjezdu auto připojil na 11kW wallbox a hned se zahájilo nabíjení. Díky výkonné palubní nabíječce s 11 kW by nabití bylo otázkou hodiny. Ale po deseti minutách jsem přišel zpět k autu a odemkl ho, protože jsem si v něm zapomněl nějaké věci. Problém je, že po zamčení auta už se nabíjení neobnovilo a vzhledem k příliš nefungující mobilní aplikaci k autu jsem se o tom nedozvěděl. To je poměrně nepříjemná vlastnost Peugeotu, na kterou je potřeba dávat si pozor. Je tedy jasné, že nabít budu muset mnohem dříve, než jsem měl původně v plánu.

Peugeot e-2008
Nabíjení na nových ultrarychlých nabíječkách v Mladé Boleslavi
Nabíjecí výkon

Nízká venkovní teplota a dálnice je kombinace, která se Peugeotu úplně nelíbí. Spotřeba za první část trasy o délce 116 kilometrů činila 20,3 kWh na 100 km. K nabíjení jsem si vybral zbrusu nové ultrarychlé nabíječky v Mladé Boleslavi od Ško-Energo, ke kterým jsem dorazil pouze s 10 % nabití. Auto jsem hned připojil, ale i zde se ukázala náchylnost auta na nízké teploty a nabíjení se zahájilo výkonem jen kolem 73 kW a dostal jsem se maximálně na 78 kW. Přitom z našich testů víme, že nová platforma PSA oněch 100 kW zvládne bez problému, jak jsme se mohli přesvědčit například z našeho testu Opelu Corsa-e. To však bylo v létě. Je tedy vidět, že auto je náchylné na nízké teploty a ani více než hodinová jízda po dálnici neohřeje baterii natolik, aby byl použit maximální nabíjecí výkon.

Peugeot e-2008

Rozměry4 300 × 1 770 × 1 530 mm, 1 548 kg
Výkon100 kW
Baterie50 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd345 km (WLTP)

I když byl maximální výkon znatelně nižší, než jsem očekával, na nabíjecí stanici jsem strávil jen 15 minut a odjížděl jsem s 50% nabitím, což mi dle aplikace A Better Route Planner bohatě stačilo na další cestu. Odskočil jsem si na toaletu, koupil kávu a mohl jsem pokračovat v jízdě. Do Pecky jsem po 60 kilometrech, které vedly převážně po silnicích první třídy a mírně do kopce, dorazil s 25 % nabití baterie, což značí při plně nabité baterii teoretický celkový dojezd 240 kilometrů v těchto podmínkách. Na cestě zpět jsem nabil na taktéž nové nabíječce ČEZu v Jičíně, ke které jsem přijížděl s 16 % baterie, přičemž celkově jsem na této trase po okresních silnicích na trase dlouhé 88 kilometrů měl spotřebu 18,9 kWh/100 km. Teplota činila stále pouze 5 °C. I přestože nabíječka ČEZu je pouze o výkonu 50 kW, byla i tato nabíjecí zastávka velmi krátká – pouze 19 minut a využil jsem ji na rychlý oběd.

Peugeot e-2008
Nabíjení ve společnosti Škody Enyaq v Jičíně

Do Prahy jsem pak dorazil po 85 kilometrech se spotřebou 20,1 kWh/100 km a pouze se 4 % nabití baterie, kdy už byl omezen výkon. Celková spotřeba se při těchto nepříznivých podmínkách tak za celou trasu pohybovala dle palubního počítače kolem 20 kWh/100 km, teoretický dojezd tak činí zhruba 220 kilometrů. Je škoda, že Peugeot trpí bugem, kdy odečítá spotřebu při nabíjení, pokud je auto zapnuté, nemůžeme tedy poskytnou screenshot celkové spotřeby za celý test.

Spotřeba v testu
Diskuze ke článku
Pavel Láník
Pavel Láník
Vždycky lituju redaktory, když musí podstupovat tyto směšné testy 😄... 2008 je sice hezké a dobře auto, ale jeho ele verze vypadá spíš jako výsměch a nepoužitelné na jakoukoliv delší trasu a to si nemyslím, že je to čistě městské auto. Naštěstí mají v PSA stále rozum a dá se koupit v naftové verzi, kde můžu mít pohodlný dojezd až 1000 Km a na tankováno během minutky. Díky za to.
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Ze všech nových vozů s 50kw batterkou vychází s nejdelším dojezdem Zoe. Zdá se , že pokrok směřuje k tomu aby to ,,žralo" co nejvíc, tzn.nekupujte to.🥴
Frantisek Pukys
Frantisek Pukys
Tak se svou benzinovou 208 to dam bez zastávky a za 6 litru na 100. A mohu si v autě zapnout zcela vše a klidně to můžu natáhnout i na GPS 130 km/hod.
Test je o ničem, chybí tam info ,co všechno bylo v autě zapnuté, jakou teplotou bylo auto vyhřáté, jestli byly vyhřívané sedačky a další.
Příště prosím test doplněny o tyto údaje. Jo a moje 208 stala po jednom roku 250 tis. Kolik asi stojí e-208 850 tis. ???
Ten rozdíl nemohu za celý život utratit za paluvo servis.
Robert Šindler
Robert Šindler
Ono při teplotách okolo nuly to ukrajuje dojezd všem EV .. ZoE má sice větší dojezd než Peugeot, ale je to dáno zejména o dost větší baterii 52 kW (55 ) vůči 45 (50). Těch 7 kwh + jiné zpredovani a koncepce motoru dělá rozdíl cca 60 - 70 km v dojezdu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze