OPAI Retro a OPAI Speed
test

OPAI Retro a OPAI Speed

Elektrické skútry do města

OPAI patří v Číně k 10 největším společnostem, které se zabývají výrobou elektrických dopravních prostředků. V tomto testu jsme se zaměřili rovnou na dva její modely. Jde o skútry, které jsou vhodné pro každodenní využití v městském provozu, jejich cena je velice rozumná a ovládání zvládne úplně každý.

Společnost OPAI je jedním z deseti největších čínských výrobců elektrických motocyklů, tříkolek a všelijakých dalších vozítek. V současné době má 5 závodů, které dohromady pokrývají oblast větší než 150 tisíc metrů čtverečních, pracuje zde na 1 200 zaměstnanců a roční produkce činí více než 1 milion kusů elektrických skútrů. To už jsou slušná čísla. OPAI si od roku 2003 udržuje vysoký standart napříč třiceti provinciemi a desítkami měst na domácím trhu a také se aktivně prosazuje na zámořských a evropských trzích.

OPAI Retro a OPAI Speed (test) - Elektrické skútry do města

Pár kusů se dokonce dostalo i k nám do ČR a já jsem měl tu možnost si je vyzkoušet. Konkrétně jsem se projel na modelech OPG-EM006 a OPY-EM005, kterým bych po zbytek testu pro lepší orientaci říkal raději Retro a Speed, jak se nazývají na českém trhu. Díky možnosti volby jízdního režimu a snadnému ovládání jsou skútry ideální pro výuku. Cena obou modelů je navíc velmi přijatelná: model Retro je k dostání už za něco málo přes 36 tisíc bez DPH a Speed začíná na necelých 41 tisících. Oba lze řídit od patnácti let.

Za zapůjčení elektrických skútrů OPAI děkujeme obchodu www.akupower.cz, kde si je vedle hoverboardů a elektrokoloběžek můžete zakoupit.

OPAI Retro (OPG-EM006)

Začal bych modelem Retro. Ten je u nás k dostání s 1,6kW motorem Bosch a jeho maximální rychlost nepřesahuje 60 km/h. Je vybaven vyjímatelnou lithiovou baterií s kapacitou 1,2 kWh, díky které je možné ujet až 70 kilometrů v optimálních podmínkách. Mně se nepodařilo urazit více než 45 km, ale jezdil jsem převážně na 3. stupeň, který je ten nejvyšší . Skútr má poměrně velký úložný prostor, kam lze dát druhou baterii, takže po vyčerpání jedné můžete zapojit druhou. Je tu i možnost mezi sebou baterie propojit speciálním kabelem a dojezd zdvojnásobit. Nabíjení pomocí nabíječky, kterou obdržíte, zabere až 6 hodin. Nabíjet můžete vyjmutou baterii, nebo je také možné ji nabíjet skrze konektor na skútru, takže ji netřeba vyjímat.

Retro uveze až 150 kilogramů a zvládne stoupání až 17 stupňů. Kopce však nejsou jeho předností. Mám něco přes 90 kilogramů a při jízdě do kopce jsem jen stěží překonal 35 km/h. To se s postupně vybíjející baterií neustále zhoršovalo a v městském provozu to bylo velmi nepříjemné. Samotná hmotnost skútru bez baterií je pak 78 kilogramů.

Elektrický skútr OPAI model OPG-EM006 (Retro)
Do kopce jsem tak tak dosáhl 35 km/h.

Na přístrojové desce je digitální displej, který zobrazuje stav baterie, rychlost a ujetou vzdálenost od nastartování. Stav baterie mi však trošku zlobil – i když byla baterie téměř vybitá, na displeji se tvářila jako plně nabitá a po chvíli jízdy náhle skočila na minimum. Kola jsou 14" a vpředu mají kotoučovou a vzadu bubnovou brzdu. Dále tu jsou LED světlomety, alarm, bedýnka na zavazadla, kam bez problémů uložíte přilbu i s dalšími věcmi, a malá odkládací přihrádka u kolen, kam dáte třeba telefon nebo klíče.

Elektrický skútr OPAI model OPG-EM006 (Retro)

Mé dojmy z jízdy? Musím se přiznat, že nejsem úplně fanda skútrů a možná je tím můj dojem ovlivněn, ale model Retro mě zkrátka ve městě příliš nenadchl. Necítil jsem se na takto malém a pomalém stroji bezpečně. Zpracování odpovídá východní kvalitě – při takto masivní výrobě nejsou jednotlivé díly nijak zvlášť kvalitní. Příjemně mě však překvapila citlivost plynu.

Jeden den jsem si vyjel kousek za Prahu a tam se na skútru docela dobře bavil, ale neumím si představit, že bych si ho pořídil. Věřím však, že pro nějakou slečnu či studenta by byl vhodný.

OPAI Speed (OPY-EM005)

Model Speed už byl o něčem jiném. Má větší 2,4kW motor Bosch a jeho maximální rychlost se uměla přiblížit i 75 km/h. S bateriemi je to zde stejné jako u menšího sourozence, ale kapacita je zde větší, přesněji 1,4 kWh. Máte opět možnost výběru ze 3 výkonnostních stupňů, ale díky nižší hmotnosti stroje, která činí 73 kilogramů, a větší kapacitě baterie je možno ujet až 80 kilometrů. Doba nabíjení se však může protáhnout na více než 7 hodin.

Kopce pro něj nejsou takovou překážkou jako pro Retro.

Speed rovněž zvládne uvézt až 150 kilogramů a 17stupňové stoupání, ale kopce pro něj nejsou takovou překážkou jako pro Retro. I tento model však bohužel trpí docela velkým poklesem výkonu s postupně se vybíjející baterií. Displej zde byl propracovanější a dokonce barevný. Ukazoval stav baterie přesněji a také zde byl celkový stav ujetých kilometrů. Kola u Speedu jsou také 14" a stejné je to i s brzdami, kde je vepředu kotoučová a vzadu bubnová. Úložný prostor pod sedadlem je prostorný a snadno přístupný klíčkem. U kolen se také nachází přihrádka na věci, ale zde je jedna velmi chytrá a příjemná drobnost, kterou je USB konektor. Díky němu si můžete v odkládací přihrádce nabíjet elektronická zařízení. Světlomety jsou také LEDkové.

Model Speed se mi zdál trošku lépe zpracovaný, ale pořád to nebyla žádná hitparáda. Co však bylo o třídu výš jsou jeho jízdní vlastnosti. Díky většímu výkonu už ostatní nebrzdíte, ale jste běžným účastníkem provozu. A nejen to – už se při běžné jízdě i bavíte. Plyn je zde opravdu citlivý, takže se dá velmi kontrolovaně a pozvolna rozjíždět. Po designové stránce si OPAI Speed také vede lépe a umím si ho představit i v denním nasazení, ať už jste muž, žena, student, babička, dědeček, zkrátka kdokoli.

Za zapůjčení elektrických skútrů OPAI děkujeme obchodu www.akupower.cz, kde si je vedle hoverboardů a elektrokoloběžek můžete zakoupit.
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze