Nové Hondy Jazz a Jazz Crosstar pouze s hybridním pohonem
test

Nové Hondy Jazz a Jazz Crosstar pouze s hybridním pohonem

První jízdní dojmy

Vozy budou využívat pouze hybridní pohon e:HEV s motorem 1,5 DOHC i-VTEC. Honda Jazz má ale i spoustu zajímavých technologií v základní výbavě a k dispozici bude také crossover Crosstar, ten ovšem pouze v nejvyšší výbavě Executive.

Honda spolu s elektromobilem Honda e uvedla na český trh i malý hatchback s prvky MPV Jazz a od něj odvozený Jazz Crosstar, tedy crossover i s prvky SUV. Oba sází pouze na nový hybridní pohon e:HEV, který jsme si mohli vyzkoušet a je velmi povedený.

Základní silueta této již čtvrté generace Jazzu navazuje na předchozí generace Hondy Jazz. Dostala ale nový styl designu, který se vyznačuje jednoduchými a hladkými tvary, což je úplný opak poměrně členitého designu třetí generace. Tyto jednoduché tvary byly použity i v interiéru, který byl navržen tak, aby byl z vozu co nejlepší výhled. Tomu pomáhají i mnohem tenčí A sloupky a musíme uznat, že se to povedlo.

Honda Jazz si zachovala praktičnost

Jak už silueta připomínající MPV napovídá, i nový Jazz navazuje na své předchůdce důrazem na praktičnost. Kromě nadprůměrného vnitřního prostoru si zachovává i bezkonkurenční variabilitu interiéru díky palivové nádrži pod předními sedačkami a zadním sedačkám Magic Seats. Jejich sedák se dá buď zvednout jako v kině, a vytvořit tak vysoký prostor, nebo po sklopení opěradel sjede níže a vytvoří se rovná plocha na úrovni podlahy zavazadlového prostoru.

Hybridní pohon bez převodovky

Nás ale nejvíce zajímala technika pohonu. Nejde o úplně nový systém pohonu, protože má základ v i-MMD z hybridního CR-V. Podle Hondy je ale vylepšený a v tomto případě je spojen s benzínovou atmosférickou patnáctistovkou 1,5 DOHC i-VTEC, která pracuje v Atkinsonově cyklu. K tomu má trakční elektromotor o výkonu 80 kW a generátor o výkonu 70 kW. Zajímavé je, že tam není klasická převodovka. V nižších rychlostech vůz pohání pouze trakční elektromotor a spalovací motor případně běží v optimálním režimu a pohání generátor. Až ve vyšších rychlostech může přijít ke slovu jeden stálý převod, přes který auto pohání napřímo spalovací motor. Při tom může buď pomáhat elektromotor, nebo naopak generátor posílat přebytečnou energii do baterie.

Palubní počítač ukázal krásných 3,7 l/100 km

Vyzkoušeli jsme krátký okruh po okraji Prahy, který vedl i přes Rozvadovskou spojku i kousek dálnice D0. Nijak jsem se nesoustředil na úspornou jízdu a jel na horní hranici rychlostních limitů. Spotřeba v cíli nás velmi příjemně překvapila, palubní počítač ukázal krásných 3,7 l/100 km. Shodli jsme se, že ve spojení s větší baterkou by tento systém mohl fungovat i jako plug-in hybrid, což nám potvrdil i technik Hondy. U Jazzu se s tím ale nepočítá, nicméně u některých větších modelů pravděpodobně přijde i tato varianta.

Honda Jazz má nový infotainment

Jazz také dostal nový infotainment s novými možnostmi konektivity. Těmi jsou například bezdrátové funkce Apple CarPlay a Android Auto nebo mobilní aplikace My Honda +, která má funkci virtuální přístrojové desky, přináší tak nejen přehled o voze, ale i o nastavení některých funkcí. Je možné si i zaplatit data na vestavěnou SIM kartu a mít v autě Wi-Fi hotspot.

Základní cena 499 900 Kč působí na první pohled jako vysoká, ale dostanete za ní nadstandardně vybavené auto s hybridním pohonem a spoustou moderních technologií. Jazz Crosstar je pak k dispozici pouze v nejvyšší výbavě Executive, kde je možné si připlatit už jen za dvoutónové barevné provedení nebo metalický lak, a stojí 609 900 Kč. Prodej v Česku bude zahájen od 1. 6. 2020.

Technické parametry Honda Jazz (2020) Comfort

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 044 × 1 694 × 1 526 mm, 1 300 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon80 kW, 109 koní, točivý moment: 253 Nm
Baterie?
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: 3,6 l / 100 km
Cena od499 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze