Mercedes V Marco Polo Horizon
test

Mercedes V Marco Polo Horizon

Zaostřeno na volný čas
  • Marco Polo pojme až osm cestujících
  • Ve výklopné střeše se pohodlně vyspí dva dospělí
  • Třída V kombinuje praktičnost užitkové dodávky s luxusními prvky výbavy na palubě

Pokud rádi trávíte svůj volný čas po kempech nebo ve volné přírodě, existují i specificky upravené osobní dodávky, která vám to zpříjemní. Jemné nuance ve výbavě a zaměření často ale umí posunout takový „obytňák“ úplně jinam. Tento segment pár desetiletí ovládá Volkswagen se svým modelem California. Mercedes však se svojí třídou V ve verzi Marco Polo dýchá Californii hodně z blízka na záda.

Mercedes-Benz V Marco Polo Horizon – test

Stejně jako Volkswagen nabízel i Mercedes u svých užitkových modelů obytnou přestavbu už dříve a nabízí ji také u nejnovější generace Vita a třídy V představené v roce 2014. Lůžkový Marco Polo dorazil o rok později, ovšem jen ve dvou provedeních. Zájemci měli na výběr luxusní a téměř čistokrevně obytnou verzi označenou jednoduše Marco Polo a základní Active. Zatímco Marco Polo vychází z osobní třídy V, základní Active ze základního modelu Vito. Minulý rok pak automobilka představila třetí možnost, která se zařadila mezi dříve dostupné výbavy. Jmenuje se Horizon a právě ta nám dorazila do testu.

Marco Polo má k dodávkám blízko nejen svým základem, ale také třeba krátkými sedáky a zejména zpracováním. Třída V sice vypadá na pohled opravdu hezky, což platí jak o exteriéru, tak o palubní desce. Pokud si ale odmyslíte nástavbu Westfalia, je to vlastně zcela běžná osobní dodávka. Za volantem si nepřipadáte jako v bydlíku, nýbrž jako v normálním autě. Palubní deska připomíná běžné Mercedesy a posez je sice vysoký, avšak zároveň nepůsobí ani trochu kamioňácky. Ano, vyšší řidič se bude na cestu před sebou dívat skrz horní část okna, což může být trochu nepříjemné, ale zvyknete si, a to už proto, že bude mít z auta nebývale dobrý výhled na všechny strany.

Na předních sedadlech je to Mercedes klasického střihu, respektive spíše už minulé generace. V nových modelech Mercedesu však naleznete již jiné ovládací prvky a jiný hlavní infotainment. Palubní deska je vysoce kvalitní a pěkná na pohled, na poměry osobních dodávek vyloženě luxusní včetně detailů typu matně chromovaného ovládání oken nebo krásného volantu s potahem z perforované kůže.

Camping, svoboda, pohodlí

Přesuňme se ale na zadní řady, a to po příjemném tmavém koberci na podlaze. Konfigurovat lze různě i tuto verzi. My jsme na test přebrali pětimístnou, maximem je sedm míst. Tři sedadla jsou zde spojena k sobě, a tak je na jejich vyjmutí potřeba dvou mužů. Krom stěhování je ale vyndávat nemusíte – dají se jednoduše posouvat a když je jinou páčkou sklopíte, vytvoříte lůžko. Navazuje na ně totiž doplněk v zavazadlovém prostoru, taktéž umístěný na kolejnicích. Ten můžete klidně vozit s sebou, neb je sklopitelný.

Zajímavější je ovšem spaní nahoře. Jedná se o typické řešení Westfalia. Stačí z předních míst odjistit dvě pojistky a malým zatlačením se stan vysune na plynových vzpěrách. K opětovnému zavření stačí zatlačit na pravou vzpěru, jak napovídá i potisk na látce stanu. Matrace je překvapivě pohodlná. Celá se dá i se stropem vyklopit nahoru, díky čemuž můžete pod postelí stát. Vzhledem k absenci kuchyňky to ale není tak podstatné. Spí se samozřejmě hlavou k volantu a pohodlně jsem se coby dospělý s výškou 192 centimetrů vešel. Potěší LED lampičky s trojí intenzitou svícení.

Technologie na palubě

Technologiemi a bezpečností si Marco Polo nezadá s manažerskými sedany. Ani nezkušený řidič se nemusí bát, že by neuměl zacházet s velkou masou auta, jakou dodávka bezpochyby je. Parkovací kamera je vynikající a ukáže vám kompletní prostor okolo. Pomocí naváděcích čar s autem tak zaparkuje i malé dítě. Celá smečka asistentů pomáhá hlídat jízdu v pruzích, mrtvý úhel, bezpečnou vzdálenost i pohodlné rozjíždění do kopce. Není jediný důvod, proč byste se tu měli cítit méně jistí než třeba ve velkém SUV. Ani s parkováním ve městě nebudete mít problém. Parkovací asistent může zaparkovat zcela sám za vás.

Marco Polo Horizon poskytuje těm, kteří touží po dobrodružství, vyspělý infotainment a komunikační funkce – během cesty i po dojetí do cíle. Příplatkový špičkový infotainment COMAND Online s internetovým prohlížečem a aplikacemi Mercedes-Benz, stejně jako s vysoce kvalitními mapami v 3D zobrazení vás rozhodně a spolehlivě dovede do vysněných destinací s pomocí dopravních informací v reálném čase a pokud možno bez dopravních zácp. Jeho ovládání je navíc inovativní a šetří čas díky ergonomickému touchpadu s ovladačem nebo hlasovému ovládání se systémem Linguatronic.

Pomocí aplikace Mercedes Me connect můžete snadno zkontrolovat důležité údaje o vozidle. Technologie nabízí například cenné odpovědi na otázky typu kolik paliva zbývá v palivové nádrži. kolik asi bude stát nadcházející servis či je-li vozidlo zamknuté. Umožňuje také vzdálenou diagnostiku, řešení nehod, údržby a poruch a obsahuje také systém nouzového volání.

Osvědčená technika pod kapotou

Do testu nám dorazilo provedení 250 d, tedy vrcholná motorizace s dvojitě přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 2,1 litru, naladěným na 140 kW (190 k). Sekundanty mu jsou pohon všech kol 4Matic a automatická devítistupňová převodovka. Tento motor byl znám také z osobních Mercedesů, kde ho postupně nahrazuje modernější dvoulitr. Testované auto bylo vybaveno adaptivními tlumiči Agility Control. Změna režimů se provádí na středovém tunelu pomocí otočného tlačítka.

Tři v jednom za bezmála 2 miliony

Mercedes Benz Marco Polo dává smysl v případě, že chcete praktické rodinné auto, se kterým odvezete ráno děti do školy a pohodlně odjedete za svými pracovními povinnostmi. O víkendu nebo ve volném čase pak můžete prozkoumávat různá zajímavá místa a nejste vázáni blízkosti hotelu. Pokud rádi cestujete a máte rádi kempování, pak je Marco Polo ideální vůz právě pro vás. Za toto všechno si Mercedes nechá adekvátně zaplatit. Základní cena ve verzi Activity startuje na 1 036 365 Kč, verze Horizon pak startuje na 1 418 120 Kč. Náš testovaný vůz se díky příplatkům dostal až na částku 1 913 655 Kč.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze