Lexus UX 250h
test

Lexus UX 250h

Hezký, malý, stylový i komfortní
2
  • Samotná automobilka tvrdí, že Lexus UX je její nejvyspělejší auto
  • O pohon se stará dvoulitrový atmosférický čtyřválec, který společně s elektromotorem posílá na přední kola 178 koní
  • Největším kladem je především spotřeba a pohodlnost, se kterou vás UX dopraví do vaší cílové stanice

Malý, hezký, stylový a komfortní, ale také poměrně drahý – třeba takto by mohlo znít krátké představení Lexusu UX 250h. Pojďme se ale podívat na tento městský crossover blíže. Můžete si do něj dát takovou výbavu, že možná budete překvapeni.

Technické parametry Lexus UX 250h 2WD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 495 × 1 840 × 1 540 mm, 1 540 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon178 (146 + 109) koní
Baterie?
Spotřeba?
Infotainment10,3" nedotykový displej
Cena799 000 Kč

Zepředu je to díky typické masce chladiče jasný Lexus, zezadu tak trochu koncept. Pro někoho jen zajímavý vzhled, pro druhého futuristický design, který se vymyká evropským normám. Líbit se prostě nebude všem. A to vlastně asi ani není cílem. Cílem Lexusu však bylo postavit auto, které bude dobře fungovat. Ostatně samotná automobilka tvrdí, že UX 250h patří mezi nejvyspělejší auta, co kdy postavila.

Model UX 250h dostal jeden z nejhospodárnějších motorů, jaký kdy Lexus vyvinul. Jde o řadový benzínový čtyřválec o objemu 2,0 litru, který využívá řadu vyspělých technologií, jako jsou laserem opracovaná sedla sacích ventilů, vysoký kompresní poměr 14:1 nebo technologie vstřikování paliva D4-S kombinující přímé vstřikování do sacího kanálu. Zatímco technologie rekuperace tepla z výfukových plynů umožňuje rychlé zahřátí motoru, systém proměnného časování ventilů VVT-iE zlepšuje výkonové parametry a současně snižuje emise.

Nebudu vás napínat a rovnou vám prozradím, že UX 250h umí jezdit opravdu za pár. Na rychlostních komunikacích se dá s trochou snahy dostat i pod pět litrů. Nekoukat na spotřebu znamená, že vám z nádrže každých sto kilometrů zmizí zhruba 5,5 litru. Tohle je bezesporu silná stránka Lexusu. Dodám že dvoulitr v kombinaci s elektromotorem nabízí výkon 178 koní. Výkonu je to tak akorát. Předjíždění není nutně zakázaná věc, což přidá i na pohodlnosti.

Interiér je dobře zpracovaný. Příjemný je i volant a líbí se mi též hnědá sedadla, ačkoli se řadím mezi konzervativce a oproti testované verzi bych volil raději interiér černý. Hnědý je však hezký a dodá autu trošku jiný nádech. Jak už ale asi víte, tak stinná stránka Lexusu je infotainment. Hlavně jeho ovládání pomocí trackpadu není moc praktické ani přesné, a to nemluvím o tom, když chcete udělat nějaké gesto za jízdy, třeba si jen navolit navigování do vaší cílové stanice. Zamrzí i že na zadních sedadlech není tolik místa. Ostatně UX je nejmenší crossover, který si můžete u Lexusu koupit. Jednoznačně jde o sázku na aktuální trend. Spousta zákazníků nutně nepotřebuje velké auto jako je NX nebo RX, ale chtějí mít vyšší posez za volantem, což UX splňuje.

Auta Lexus jsou svá a lidé vědí, proč si je kupují.

Problémem může být cena, ale k té se dostaneme. V Lexusu se budete cítit dobře, ať už sedíte v modelu UX nebo třeba ES, nemluvě o modelu LS. Lexus je svůj a má loajální zákazníky, kteří vědí, proč si kupují auta právě této značky. Ve finále by vám u Lexusu nemělo nic chybět, ať už máte třeba rádi chytré asistenty, jako je adaptivní tempomat, nouzové brzdění, hlídání jízdního pruhu a tak podobně. To vše si můžete pořídit i do UX. Lepší by mohla být parkovací kamera, přesněji její rozlišení. Na své si přijdou i milovníci dobré hudby. Audiosoustava Mark Levinson vás opravdu nezklame.

UX 250h se mi líbilo i jízdně. Je takové, jaké by mělo být. Možná se pletu, ale osobně si myslím, že tento model budou používat buď ženy pečující o děti, nebo věkově pokročilí partneři, kteří od auta budou chtít především pohodlnost. Tu vám UX dopřeje. Podvozek je příjemně plavný, v interiéru panuje ticho a pohoda. To vše i díky sedadlům, která jsou pohodlná. Potěší i spotřeba. S opravdu lehkou nohou jsem cestu z Litomyšle do Lanškrouna zvládl za 4,1 litru. Standardně však počítejte spíše se spotřebou okolo 5 až 7 litrů podle jízdního stylu.

Přemýšlím, co bych Lexusu UX 250h nejvíce vytknul. O infotainmentu jsem už mluvil, ale v dnešní době, kdy každý z nás má v kapse chytrý telefon, bych to jako velkou komplikaci neviděl. Zvyknout si musíte i na převodovku CVT. Ta funguje jednoduše řečeno tak, že při zrychlení drží stále stejné otáčky. V interiéru tak máte jeden monotónní zvuk. Většina lidí je navyknutá na sinusoidu, kdy se motor vytočí, převodovka zařadí, zvuk se utlumí a opět šplhá společně s tím, jak rostou otáčky. Nejde ale ani tak o výtku jako o fakt, že Lexus vsází právě na CVT a nikoli na dvouspojkové převodovky. Zmínil bych i absenci aplikace pro chytrý telefon. Přeci jen konkurence své aplikace už má. Asi největší problém tak může být v ceně. Ta startuje na 799 000 Kč a námi testovaná verze 250h s pohonem předních kol ve výbavě Luxury vás vyjde na 1 455 000 korun.

Klady
  • ticho v interiéru
  • jízdní vlastnosti
  • nízká spotřeba
Zápory
  • konkurence má modernější interiér
  • ovládání infotainmentu
  • chybí aplikace pro chytrý telefon
Diskuze ke článku
UX
Dve poznamky. Hybrid UX v zaklade so vsetkymi bezpecnostnymi asistentmi je lacny z pohladu "celkovych nakladov": nakup/predaj, palivo, servis, spolahlivost. Dokonca sa cenovo vyrovnava nepremiovym crossoverom (180k, aut.prev., asistenti), pretoze usetri na benzine a drzi cenu pri predaji. Vo vyssej vybave je samozrejme drahy, podobne ako konkurencia.
Ohladom infotainmentu vysoko hodnotim ovladanie medii/rozhlasu priamo z opierky na ruku a mnozstvo praktickych tlacidiel na volante.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze