Telefon je stále ve většině aut nutné připojit kabelem, začínají se ale objevovat vozy, které umožňují bezdrátové připojení jako BMW. Prostředí je úplně jiné, než bylo původně. Zatímco dříve byla domovská obrazovka tvořena kartami ve stylu dřívějšího Google Now, teď se zobrazí rovnou menu s ikonkami ve stylu telefonu. A musím říct, že mi původní prostředí vyhovovalo víc. Rovnou jsem viděl příští schůzku v kalendáři, počasí, zmeškané hovory a vše důležité.
Android Auto v nové verzi
Nově musíte vstoupit do aplikace a informace si zjistit. Co je ale horší, některé informace se dozvíte pouze hlasově přes Google Asistenta, typicky třeba počasí a kalendář. Abyste se tak dozvěděli, co vás čeká, musíte kliknout na ikonku kalendáře/počasí a počkat, co vám asistent řekne. To je mnohdy zdlouhavé a nepraktické, jde o krok zpět. Dříve, kdy bylo vidět vše rovnou na hlavní obrazovce, mi to přišlo praktičtější. Zmizela také funkce rychlé aktivace navigace na místo vaší příští schůzky v kalendáři z karty na domovské obrazovce. Ale to Google slíbil, že doplní, jelikož si na absenci stěžuje velké množství uživatelů.
Máme tu notifikační centrum, kam chodí notifikace z podporovaných aplikací. Vidíte třeba Messenger nebo Telegram, dokonce i krátký náhled zprávy, ale jinak si ji musíte kvůli bezpečnosti nechat zase jen přečíst Asistentem a nemůžete si ji zobrazit.
Líbí se mi, že na dolní liště máte vždy ovládací prvky pro ovládání hudby nebo aplikace, ve které jste byli naposledy, stejně tak oceňuji dobře přístupné tlačítko mikrofonu pro aktivaci Asistenta a tlačítko pro návrat do hlavní nabídky.
Hlavním důvodem, proč používat Android Auto, jsou integrované Google Mapy a Waze. Funkčnost je stejná jako dřív, nechybí satelitní zobrazení ani vyhledávání bodů zájmů i podél trasy. Škoda, že mezi nimi stále nejsou nabíjecí stanice, kterých je v Evropě už víc než čerpacích. Stále platí, že Android Auto a navigace se zobrazuje pouze na hlavním displeji infotainmentu auta, nemůžete si mapu zobrazit třeba v displeji před řidičem. Pozitivní je, že pokud to vaše auto podporuje, ukazují se před řidičem a v head-up displeji alespoň základní navigační informace v podobě příštího manévru.
Samozřejmě nechybí řada audio aplikací, včetně Spotify, Podcastů, Hudby Play a Knih Play, vlastní hudbu z telefonu můžete poslouchat i přes VLC. Stále ale platí, že do nabídky Android Auto se dostane jen hrstka Googlem speciálně vybraných a schválených aplikací. Já mám v telefonu stovky aplikací a v Android Auto se mi zobrazuje všeho všudy jen 17 z nich.
Zatímco volání lze skrze Android Auto ovládat dobře a je tu na to aplikace, s SMS pochodíte opět jen přes Asistenta. Bud můžete nadiktovat novou zprávu, nebo, pokud vám nějaká přijde, na ni odpovědět. Chválím, že při čtení záznamů v kalendáři i zpráv Asistent pozná jazyk a i když máte telefon a Asistenta v angličtině, předčítá texty v češtině.
Celkově funguje Android Auto velmi dobře a pokud nemáte auto s on-line konektivitou a kvalitní navigací, dává velký smysl ho používat. Jinak si musíte zvážit, zda pro vás má smysl třeba kvůli Wazu nebo snadnému ovládání Spotify, pokud ho vaše auto nemá integrované. Já třeba Android Auto nepoužívám a využívám výchozí systém v autě, který je on-line, takže výhody Android Auto nejsou příliš velké. Android Auto ale stále zůstává zajímavou alternativou.