Zcela nový Trafic Van E-Tech je poháněn motorem o výkonu 90 kW (122 k), který poskytuje 245 Nm okamžitě dostupného točivého momentu, takže jízda je plynulá a pohodová za všech okolností. Režim Eco omezující výkon vozidla zajišťuje optimální dojezd. Konvenční hydraulický brzdový systém je nyní vybaven ARBS (Adaptative Regenerative Brake System) pro maximalizaci rekuperace energie. Bohužel však má vozidlo jen jednu sílu rekuperace, takže další úsporu najdete jen v tlačítku Eco uprostřed přístrojové desky, ale ladění brzdné síly prostřednictvím rekuperace tu nehledejte.
Elektrický Trafic E-Tech bude k mání ve dvou verzích L1 a L2. První má délku 508 cm, druhá 548 cm. Kromě délky jde i o dvě verze výšky vozu H1 a H2, tedy 1 967 a 2 498 mm. K mání bude také dvojkabina či verze FloorCab, tedy kabina s podvozkem připraveným na libovolnou nástavbu, což se hodí například pro sanitky, zahradníky či chladírenské vozy.
Baterie a záruka na degradaci
Díky lithium-iontové baterii s kapacitou 52 kWh může nový Trafic E-Tech ujet až 297 km na jedno nabití (WLTP), v případě městského provozu se pak dojezd prodlouží až na 322 km. To obvykle bohatě stačí při jízdě po městě nebo v jeho okolí. Na baterie je poskytována záruka 8 let/160 000 km. Po dobu trvání záruky jsou bezplatně vyměněny, pokud jejich stav klesne pod 70 % nominální úrovně.
Připraven na požár baterie
Zajímavostí je to, že vozidlo má několik způsobů ochrany baterie před nárazem, ale hlavně je připraveno na zásah složek integrovaného záchranného sboru v případě jakékoliv havárie či požáru. Najdeme tu v zavazadlovém prostoru za přepážkou oddělující posádku od nákladu průstup v podlaze, kde je uschován speciální otvor pro hasiče, díky kterému rychle a jednoduše zaplaví trakční baterii vodou a nemusí se složitě dostávat do baterie řezáky či speciálním zařízením Cobra.
Nabíjení
Jednofázová nabíječka na střídavý proud o výkonu 7 kW funguje se všemi typy domácích zásuvek. S ní se auto nabije z 15 do 80 % za 5,5 hodiny. AC konektor, který byl u našeho testovacího vozu, nabízí pro Renault již typický výkon 22 kW a umožňuje doplnění dojezdu o 50 km za méně než 25 minut a v případě dobití z 15 % do 80 % se pak pohybujeme okolo 1,5 hodiny. Bohužel až od příštího roku a za příplatek bude dostupný DC konektor, který bude umět auto nabíjet výkonem až 50 kW a při nabíjení baterie z 15 % do 80 % si počkáme okolo hodiny.
Úložný a nákladový prostor
Úložný prostor v kabině má celkem 88 litrů. V některých výbavách je odkládací přihrádka ve skutečnosti zásuvkou Easylife s chytrým systémem otevírání, díky němuž je pro řidiče mimořádně praktická a pojme plných 6,6 l. Délka nákladového prostoru může být díky výklopnému otvoru pod sedačkou spolujezdce prodloužena až na 4,15 metru. Tažná kapacita vozu je až 750 kg a užitečná hmotnost nákladového prostoru 1,1 tuny. Kromě toho lze dodávku různě modifikovat dle potřeb jednotlivého druhu užívání.
Hodnocení a závěr
V rámci krátkého testu, který čítal něco málo přes 50 km po krásných francouzských vinicích v oblasti Bordeaux, jsem s nákladem o váze 300 kg měli při průměrné rychlosti 35 km/h spotřebu 18,1 kWh na 100 ujetých kilometrů. Podotýkám, že pršelo a celou dobu jsme jezdili po úzkých silničkách v okolí vinic. Dálniční spotřeba se tedy samozřejmě lehce přehoupne přes 20 kWh na 100 km. Na autě mě nejvíce zarazila absence možnosti regulace rekuperace. Ostatní stránky vozu odpovídají potřebám, pro které je tato dodávka určena. Stejně jako v případě ostatních podobných rychlých představení pak platí, že nový Renault Trafic E-Tech prověříme i v běžném testu.
Technické parametry Renault Trafic E-Tech
Kompletní specifikaceKonstrukce | dodávka, 508 × ? × 1 967 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 90 kW, , točivý moment: 245 Nm |
Baterie | 45 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 297 km |
Cena od |
Foto: Renault a Petr Vomáčka, fDrive.cz