Audi A3 g-tron
test

Audi A3 g-tron

Vstup do prémiového segmentu

Ve chvíli, kdy prakticky celý automobilový svět elektrifikuje své stávající modely, rozšířilo Audi své modely s pohonem na CNG. Koupit si tedy můžete s tímto pohonem nejen stávající Audi A3, která prošla našim testem, ale také Audi A4 a Audi A5, jejichž test u nás najdete také. Jak si v porovnání s konkurencí vede A3?

Koupit si můžete Audi e-tron, ale také Audi g-tron. Jaký je rozdíl? e-tron si doma můžete zapojit do zásuvky a nabít si ho. Jde tedy o plug-in hybridní model. Naopak Audi g-tron dokáže spalovat jak benzin, tak CNG. Jaké je plynová A3ka?

Design: německy chladný

Německy chladný design, který však už léta táhne, a to v rámci celého koncernu. Ať už jde o Volkswagen Golf nebo třeba Audi A8, designéři se nijak extrémně nevyřádili. Podobné je to u Audi A3. Na přídi je logo automobilky vsazeno do masky chladiče single frame a doplňují jej LED světlomety s dynamickým blinkrem, který bliká směrem odbočování. Jo, tyhle maličkosti máme rádi.

Že auto dokáže spalovat nejen benzin, ale také CNG, to prakticky nepoznáte. Jediná nápověda je emblém g-tron. Více vodítek najdete v interiéru. Audi A3 je stále poměrně kompaktní auto. Na délku má A3ka 4,3 metru, na šířku necelé dva metry a na výšku jde o 1 400 milimetrů. Rozvor činí 2 637 mm.

Technika a výbava: místo dvoulitru čtrnáctistovka

Zatímco Audi A5 a Audi A4 g-tron vsázejí na dvoulitrové motory, tak A3ka si pod kapotou nechala čtrnáctistovku. Ta dává výkon 110 koní. V čem má naopak A3 výhodu jsou dvě plnohodnotné nádrže, které pojmou 50 litrů benzinu a 14,4 kg CNG. Počítejte tedy s tím, že kávu na čerpací stanici si nemusíte dát více jak 1 000 kilometrů a čerpačky na německé dálnici můžete míjet rychlostí až 197 km/h. Na výběr je jak šestistupňový manuál, tak sedmistupňový S tronic. Všechny modely g-tron jsou k dispozici pouze s pohonem předních kol.

Základní výbava toho v A3 nenabídne mnoho, a tak musíte sáhnout po té příplatkové. Minimálně LED světlomety s dynamickým blinkrem doporučujeme. Oněch 27 tisíc korun za to stojí. Přemýšleli bychom i o paketu Lifestyle. Vyhřívaná sedadla vpředu, tempomat, parkovací systém či automatická klimatizace také přijdou vhod. Tento balíček vás vyjde na 25 tisíc korun, tedy skoro o tisícovku více, než dáte za modrý lak Kosmos.

Líbilo se nám
  • plnohodnotná benzinová nádrž
Nelíbilo se nám
  • nelze kombinovat s pohonem všech kol
  • průměrná dynamika

Interiér: prémiový základ

Nečekejte žádný velký luxus po vzoru Audi A8. V základu v interiéru nebudete mít prakticky nic a za vše si budete muset připlatit. Ale nemyslete si, že u prémiové konkurence je tomu jinak. Automatická klimatizace? Platíte. Loketní opěrka? Platíte. Multifunkční volant? Také platíte. U Audi A3 dostanete prostě vybrat. Pokud máte omezenější rozpočet, pak si Audi A3 můžete koupit prakticky v holobytu. Chcete plnou palbu? Pak si jen musíte připravit o nemálo peněz více.

Co se týká pozice za volantem, tak ta je bez problému. Líbí se mi minimalisticky provedení interiéru. Displej infotainmentu si můžete ukrýt do palubní desky. Hezké, ale hlavně funkční, jsou i kruhové výdechy klimatizace.

Chytré systémy a funkce: stylové

Do řady e-tron nejenže nedostanete pohon všech kol quattro, ale také si sem nepořídíte ani virtual cockpit, což zamrzí. Před volantem tedy budete mít dva klasické budíky. Na jedné straně se vám ukazuje, kolik CNG v útrobách ještě máte, a na té druhé to stejné, jen s benzinem.

Audi A3 g-tron (2013)

Displej infotainmentu není dotykový a stylově umí zajíždět do palubní desky. Infotainment zvládá všechny důležité věci, tedy navigaci, volbu jízdních režimů, rádio, přehrávání médií i internet.

Líbilo se nám
  • zajímavý interiér
Nelíbilo se nám
  • chybí virtual cockpit

Jízdní vlastnosti: jízdně neurazí, náklady nadchnou

Největší nevýhodou je výkon, respektive dynamika. I když jde o úhel pohledu. Když budete autem jezdit sami, problém v tom není. Jakmile však naložíte nějaké věci do kufru (vejde se tam 280 litrů) a tři kamarády do kabiny, tak 110 koní už opravdu není nic, co by vám dovolovalo předjíždět kamiony natotata. Na CNG jsme urazili 320 kilometrů při spotřebě 3,9 kilogramů. Dokázali jsme se tedy dostat na onu hranici nákladů 1 kilometr = jedna koruna. Jinak k jízdě velké výhrady nemáme. A3 je každodenní příjemný společník, kde se budete smát nikoli z velké dynamiky, ale z ušetřených peněz.

Galerie

Zhodnocení: Praha–Brno za dvě stě

Za cenovku lehce přes 700 tisíc korun dostanete auto s prémiovým logem, nikterak však skvělou výbavou. Za tu si budete muset, jak už to u prémiových automobilek bývá, něco připlatit. Na oba druhy paliv jste schopni urazit i více jak 1 000 kilometrů, což pro někoho může být dobrý argument, proč si Audi A3 koupit. A pokud vás nepřesvědčí ten dojezd, tak provozní náklady na CNG určitě. Ve chvíli, kdy auto nehoníte takříkajíc co to dá, opravdu se dá jezdit s náklady jedné jediné koruny na kilometr.

Konkurence: koncernový výběr

Konkurenci můžeme hledat přímo v koncernu, a to v podobě SEATu Leon TGI či Volkswagenu Golf, který také může spalovat stlačený zemní plyn. Do jisté míry by se jako konkurence dal brát i sourozenec Audi A3 e-tron, tedy auto využívající plug-in hybridní pohon. Spalovat CNG dokáže také Škoda Octavia G-TEC. Tu také koupíte za daleko lepší peníze a s velkou pravděpodobností většina z vás sáhne právě po ni. Pro koncového zákazníka je však dobré, že si můžete vybírat hned z několika modelů.

audi-a3-g-tron-2013
Klady
  • dojezd více jak 1 000 km
  • zajímavý interiér
  • spotřeba
Zápory
  • chybí virtual cockpit
  • chybí pohon všech kol quattro
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze