Řadíte se mezi ty, kteří mají v oblibě nabíjení přes 80 % kapacity baterie a neradi riskujete, že byste nedojeli? V tom případě doufáme, že nemáte Teslu, protože dle electrek.co si tato automobilka připravila nevídaný příplatek. Již v roce 2019 se Tesla uchýlila k tomu, že na nejvíce navštěvovaných Superchargerech se nabíjení vozu automaticky omezilo na 80 % kapacity baterie, aby se předešlo zbytečnému čekání ze strany dalších uživatelů. Jenže jak to tak vypadá, řešení přestává stačit a nyní přichází „trestný příplatek“ za nabíjení navíc, jak odhalil známý hacker Green, který se s oblibou ponořuje do kódů vozů Tesla a čte v nich zajímavé informace.
Peeked a bit into 2023.38, lots of stuff seems to be in motion.
— green (@greentheonly) October 20, 2023
Congestion fees added (if you charge above 80% on a congested supercharger)
"object on road" pushed by map service (waze-like, but detected by (other tesla) car visions?)
option to autodial 911 on airbag deploy
Zjednodušeně jde o to, že Supercharger, který disponuje kvůli své vytíženosti automatickým ukončením nabíjení při dosažení 80 % stavu baterie, začne po překročení této hranice účtovat mnohem vyšší poplatek za nabíjení. Až dosud přitom stačilo na palubní obrazovce vozu odkliknout možnost nabíjet do plna bez příplatku. Uživatelé toho však nejspíše často zneužívali, a proto se Tesla rozhodla, že v budoucnu to každý z takových návštěvníků nabíječky pocítí na svém vyúčtování. Jedná se o další poplatek, který chce Tesla uvést v platnost. Již dříve byl zaveden poplatek za stání na Superchargeru v případě, že je vůz již plně nabitý a blokuje místo. Co se týče výše poplatku za nabíjení od 80 do 100 %, zatím není oficiálně znám.