Dnešní automobily jsou doslova nabité různou technologií. Některé věci můžete považovat za zbytečné. To se však nedá říci o systému City Brake, který ve chvíli, kdy nereagujete, dokáže auto přibrzdit, aby zmírnilo následky. Ve většině případů se mu povede i zabrzdit, ale rozhodně na to nespoléhejte. Co kdybychom ale měli systém, který se zvládne vyhnout nečekaným překážkám, jako když vám například vběhne člověk či zvěř do cesty?
Renault takový systém testuje. Ostatně se můžete podívat na video, jak testování vypadá. Technologie demonstrovaná ve vozidle Renault ZOE s názvem Callie byla srovnávána s reakcí profesionálních řidičů a vyhnula se neočekávaným silničním překážkám a kuželům stejně efektivně jako řidiči.
Simon Hougard, ředitel společnosti Open Innovation Lab společnosti Renault v Silicon Valley, uvedl: „V Renault Group jsme se zaměřili na to, abychom byli lídři inovací, technologie a designu. Naše úsilí o inovace usiluje o rozvoj pokročilých autonomních jízdních technologií, kterým mohou zákazníci důvěřovat, a tím vytvoří bezpečnější a pohodlnější cestu.“
Zdroj: autocar.co
Všichni ví, že to nemá budoucnost v běžném reálném provozu, přesto se tyto programy výzkumu financují.
Vážně se chcete spoléhat na tyto systémy ?
Odporuje to vzdělavacímu systému v autoškolách.
Máte předvídat, a jet takovou rychlostí, ze které dokážete v případě náhlé překážky zastavit.
EU si nejspíš myslí, že budeme všichni během jízdy čumět do tabletů a mobilů a řídit to bude za nás.
Asi jako: mobil za jízdy držet nesmíte, telefonovat také ne, ALE ŽE MÁ KAŽDÝ NOVÝ 1,0 TSI ŠMEJD DISPLEJ PŘES CELÝ STŘEDOVÝ PANEL-NIKOHO NESERE !!!!!