Sono nabídne mech na palubní desce a denně 30 kilometrů zadarmo ze sluníčka

Sono nabídne mech na palubní desce a denně 30 kilometrů zadarmo ze sluníčka
  • Vůz disponuje 30kWh baterií
  • Umí díky ní na jedno nabití dojet i 250 kilometrů
  • Firma eviduje již přes tisíc objednávek, cena není přehnaná

Čerpání energie pouze ze slunečního svitu a snížit provozní náklady na nulu zní jako sen. Přetavit tento sen ve skutečnost se nyní rozhodla firmička Sono Motors, která se chce postavit první solární auto. Její první výtvor, model Sono, je obklopen 330 solárními panely, které by měly být odolné vůči všem povětrnostním vlivům. Stejně ale máme pocit, že odletující kamínky z kamionu před vámi jim neprospějí a pojištění proti přírodním vlivům jako jsou kroupy bude vyšší než u klasického auta. To bychom ale hodně předbíhali – firma má sice již 1 100 objednávek, ale do produkce zbývají ještě minimálně dva roky. A co že to zákazníci přesně dostanou?

Energie pocházející ze slunečních paprsků se samozřejmě musí někam ukládat. K tomu slouží 30kWh baterie, na kterou ujedete až 250 kilometrů. Každý den vám však ze sluníčka přibude energie na ujetí dalších 30 kilometrů. Energie se na kola přenáší skrze elektromotor o výkonu 107 koní, který zvládne utáhnout i přívěs o hmotnosti až 750 kg. Pokud by se vám po výletě stalo, že vám nějaká energie zbyla, můžete jí předat někomu v nouzi. Sion umí ze své baterie nabíjet výkonem až 7,6kW nejen různá elektronická zařízení, ale také ostatní elektromobily.

Uvnitř to bude podle všeho vypadat dost spartánsky – před řidičem se nachází jednoduchý displej a další desetipalcová obrazovka je ve středu palubní desky. Palubní deska je však naprosto jiná, než jak ji známe. Firma tam totiž pěstuje mech, který nepotřebuje žádnou péči a přesto umí účinně snižovat vlhkost uvnitř vozu. A k tomu ještě vzduch filtrovat.

Než si tuto bláznivost skutečně objednáte, určitě byste rádi věděli, na kolik taková legrace přijde. Za vůz jako takový zaplatíte 16 tisíc eur, což je v přepočtu zhruba 417 tisíc korun, tedy podobně jako za Renault ZOE. Je v tom však háček – dalších 104 tisíc korun si totiž budete muset vydat za baterií, popřípadě si ji pronajímat. I s příplatkem za baterii není částka 520 tisíc nějakou závratnou sumou (ve srovnání například s Nissanem Leaf za 730 tisíc). Za rozumnou cenu tak můžete mít první auto, které opravdu nebude chtít nechávat v garáži, ale radši jej postavíte hezky ven na slunce.

Zdroje: sonomotors.com, paultan.org

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze