Královnou motorsportu je bezesporu Formule 1, ale minimálně ti z vás, kteří se zajímají o elektromobilitu, tak jistě zaznamenali, že se také jezdí nějaká Formule E (v originále Formula E). A právě první závod nové sezóny se jel o víkendu na okruhu v Hong Kongu.
Možná jste to celé zachytili i díky našemu článku, že v seriálu bude startovat monopost Jaguaru. Na první závod letošní sezóny v Hong Kongu dorazilo celých 30 tisíc fanoušku, kteří dychtili po co nejlepších výkonech všech dvaceti pilotů, kteří hájí barvy deseti týmů.
Okruh v Hong Kongu je dlouhý zhruba 1,86 kilometrů a jezdci ho museli obkroužit hned 45krát. Novinkou je navýšení využitelného množství elektrické energie z rekuperace, a to o celých padesát procent, tedy ze 100 na 150 kW. Další novinkou jsou například 18palcové pneumatiky Michelin s menším valivým odporem nebo baterie od Williams Advaced Engineering s výkonem 200 kW.
Věděli jste, že herec Leonardo Di Caprio je spolumajitelem stáje Venturi?
Vítězem se stal Sébastien Buemi z týmu Renault e.dams, který obhájil vítězství z minulého závodu, a to v čase 53:13:289. Druhé místo obsadil brazilský pilot Lucas Di Grassi se ztrátou 2,477 sekund. Třetí příčku obsadil bývalý pilot Formule 1 Nick Heidfeld.
První koncept závodů elektrických formulí vymyslel prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt. Cílem bylo ukázat potenciál elektřinou poháněných vozidel. Přelom nastal v roce 2014 v Pekingu, kdy se na startovním roštu sešlo 20 elektromobilů. Tehdy při tom nechyběla taková jména jako Bruno Senna a Nicolas Prost v roli jezdců či herec Leonardo Di Caprio, který spoluvlastní stáj Venturi.