PRE boduje. V regionech staví 75kW rychlonabíječky, některé rozšíří na 150 kW

PRE boduje. V regionech staví 75kW rychlonabíječky, některé rozšíří na 150 kW
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • PRE z dotačního titulu Ministerstva dopravy staví v regionech rychlonabíječky
  • Řada z nich bude typu Hypercharger s výkonem 75 kW
  • Některé rozšíří až na výkon 150 kW

Pražská energetika začíná stavět první rychlonabíječky pokrývající páteřní síť českých komunikaci dle dotačního titulu Ministerstva dopravy, který zahrnuje v případě PRE stavbu 125 rychlonabíjecích stanic. Poprvé se tak ve větší míře setkáme se stanicemi PRE i v regionech a ne jen v Praze a blízkém okolí.

Dobrou zprávou pro elektromobilisty je, že část stanic v regionech bude oblíbeného typu Alpitronic Hypercharger. Jde o modulární stanice, jejíž základní výkon činí 75 kW, což je o 50 % více, než nabízí běžné 50kW rychlonabíjecí stanice, které staví v rámci pokrývání páteřní sítě ČEZ a PRE. Elektromobily, které dokáží vyšší výkon využít, se tak na těchto stanicích nabijí výrazně rychleji. Vzhledem k tomu, že se i v nižších cenových segmentech rozšiřují automobily s podporou nabíjecího výkonu až 100 kW, jako například Opel Corsa-e nebo Peugeot e-208, je tento krok rozhodně vítaný.

PRE má Hyperchargery na mnoha místech Prahy a třeba i v Brně

Stanice s výkonem 75 kW staví PRE například v Příbrami, kde budou rovnou dvě takové stanice vedle sebe. Dalším zástupcem bude nová stanice ve Varnsdorfu, dvojice takto rychlých stanic vyroste také v Hodoníně, přičemž zde PRE předpokládá rozšíření jedné ze stanic až na výkon 150 kW. Díky modulární konstrukci Hyperchargeru lze přidáním výkonového modulu tam, kde to příkon v lokalitě dovoluje, snadno navýšit výkon až na 150 kW, u větších typů až na 350 kW. Všechny zmiňované stanice budou zprovozněny do října 2020. Už dříve jsme informovali o novém Hyperchargeru v Berouně, který čeká na spuštění. Brněnský Hypercharger pak PRE plánuje ještě letos zrychlit na 150 kW pro všechny elektromobily, nejen Porsche Taycan, které se tam tímto výkonem dokáže díky 800V architektuře v autě nabíjet už nyní.

Kompletní informace o současných i nových nabíjecích stanicích najdete v naší mapě nabíjecích stanic.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze